onsdag 4 april 2012

Bakis onsdag

Känner mig nästan bakis, när jag vaknar idag. Ändå har jag inte druckit någon alkohol. Nej, det är nog symptom på att jag håller på och fasar ut min antidepressiva medicin. Skakig och yrslig, inget kul!

Däremot, så tror jag och hoppas att det kommer att kännas bättre att vara "äkta". Tror att jag kommer att klara det nu. Det är tur att medicinen finns, när man så väl behöver den, men nu känner jag att jag vill kunna känna allt rakt av.

För att liksom "mota Olle i grind", så svidar jag om till löpartajtsen och ger mig ut på en härlig joggingrunda på ca. 7 km. Enda störningsmomentet är, att jag har lagt in ett gäng annonser på Blocket och att det därför ringer ett par gånger under rundan.

Utmattad, svettig och nollställd, så ställer jag mig i duschen och kopplar av. Underbart! Sen lite mascara, innan jag sätter mig i bilen och styr kosan mot Sigge, stans bästa massageterapeut. Jag har haft ont i nacke och bröstrygg ett tag nu, så det ska bli skönt att få bli lite knådad.

Jag är lite väl tidig, så jag tar en sväng in på Åhléns, för att få tiden att gå. Yes! Jag hittar en sån där bra bordsspegel, som jag har letat efter. Check!

Sigge konstaterar att jag har några låsningar och ropar in Peter Skoog, som avbryter sin lunchrast och offrar sig en minut på mina låsningar i bröstrygg och nacke. Knak och brak, sen ska det vara bra! Tack, Sigge och Peter!

Efter massagen, så åker jag direkt ut till mammas och Lillis hus i Borsökna. Jag har spekulanter på lite av sakerna där. Lite kul att sälja prylar, faktiskt!

Jag svänger förbi hos mamma och Lillis på en fika, efter Borsökna. Det blir ett par smarriga mackor med påskskinka och stark senap till kaffet. Sen ringer Ullis och vill att vi ska åka till Tuna Park. Absolut!

I vanlig ordning, när Ullis är med, så hittar jag kläder jag vill köpa. Inget att fundera på! Det blir ett par baggy-brallor i samma modell som jeansen, jag köpte häromdagen. Så skön modell! Hailey får ett äpple att tugga på, medan vi går varvet runt i Tuna Park.

Vi gör även ett besök på Sveaplan, innan det är dags att åka hemåt. Hailey börjar titta i kors och behöver hem till sängen. Det märks att dagis tar en hel del energi.

Innan jag åker hem, så tar jag vägen förbi ICA Stenby och köper en halv grillad kyckling. Nu kommer Simba att bli överlycklig. Jag har varit borta större delen av dagen, så det blir lite plåster på såren.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar