torsdag 12 april 2012

På stan med Henke

En snabb dusch efter joggingturen med Effie, sen är det dags för att shoppa loss med sonen. Stackarn, han trodde att han hade fått "en dag på stan med mamma" i födelsedagspresent, utan att något skulle ingå. Det hade väl just varit en fin present!

Tanken var ju den, att vi skulle gå på stan en dag tillsammans och köpa lite kläder åt Henke, så det är det vi ska göra nu. Ut till bilen och styra kosan mot Östermalm, för att hämta Henke då.

Vi tar oss till Tuna Park och börjar med att äta en sen lunch. Skönt, det är bara vi där i princip. Inga stojande ungar eller fnittrande fjortisar. Så gott med mat nu!

Det har aldrig varit lätt att handla kläder med Henke. Idag är inget undantag. Det blir ett linne, tre kalsonger och ett par solglasögon. Mm, kan just se hur min son glider fram i sin Cheva i den munderingen.... :)

Vi tar även en tur ner till city och går ett varv längs Kungsgatan. Nu är det min tur att shoppa loss. Jag går in på Body Store och kommer ut åtskilliga hundringar fattigare, med ett stort, nöjt leende på läpparna. Sådärja! Känns bra!

Hemma igen, så är det datorn och Simba som gäller. Varför ska jag ändra på den rutinen?! Nu ska jag bara ta det lugnt och lada batterierna, inför morgondagen med Takida och tjejgänget, (läs pantertanter på drift). :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar