tisdag 24 maj 2011

Pedofilpräster - skäms!

Jag blir så upprörd när jag läser gång på gång om dessa pedofilpräster som har utsatt barn för hemska upplevelser. Sen skyddas de av sina egna inom kyrkan med någon ynklig bortförklaring.

Nej, nu får det vara slut på att kyrkan tar lagen i egna händer och löser det på sitt "eget lilla sätt", som t ex omplacering eller något i den stilen. En gång pedofil, alltid pedofil! Jag har i alla fall aldrig hört talas om att någon pedofil har blivit "botad". Det är ju en läggning, om än sjuk läggning. Vore ju samma sak som att försöka "bota" någon som är homosexuell. Men alltså, skärpning Svenska Kyrkan!

Svenska Kyrkan låter alltså pedofiler jobba kvar, bara de inte jobbar med barn. Lysande! Sen har de mage att i vissa fall neka homosexuella att vigas. Öh?! Men att hålla sina pedofilpräster om ryggen, det är alltså helt OK! Man blir helt matt!

Jag hoppas verkligen att alla de stackare som någon gång har blivit utsatta av dessa äckliga gubbar träder fram så att den här byken får tvättas en gång för alla. Sen ser jag fram emot en lite mer hårdhänt hållning från Svenska Kyrkan när det gäller pedofili i de egna leden.

Tack för ordet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar