fredag 15 juli 2011

Inte min dag idag

Sitter här med en kopp älggräs/nässelte och försöker vakna till efter en timmes tupplur tillsammans med katten. Tror att den där cykelturen igår tog helt knäcken på mig. Inte har jag kunnat sova ordentligt i natt heller. Kan väl bli så efter att man har tömt kroppen på energi, tror jag.

Jag har försökt att göra lite nyttiga saker på förmiddagen, men sen gick luften ur mig helt. Den rökta skinkan, som har legat i kylskåpet och väntat ett tag, är nu skivad och infryst. I alla fall en bra sak gjord! När jag sen skulle koka svartvinbärsgelé, då tog krafterna helt slut. Den blev alldeles för geléig, så att den inte ens kunde rinna genom silduken. Morr! Jag som trodde att det vanligaste problemet när man kokar gelé är det motsatta, dvs att den blir för rinnig.


Att jag inte har kunnat sova ordentligt i natt, kan ju också bero på att det är fullmåne. Sen har vi en katt, som har blivit helt tossig. Tror att han har blivit senil eller något. Ungefär en gång i timmen, hela natten, skriker han hjärtskärnade tills man går upp med honom för att se vad han vill. Oftast vill han bara dricka vatten, äta eller gå på lådan. Han vill alltså bara ha sällskap när han gör det. Tur att han är söt också, annars vete gudarna vad jag hade gjort med honom!


Känner att det är fler saker som pockar på min uppmärksamhet idag. Tomatplantorna behöver stödjas upp och vattnas, men det får vänta. Orkar inte nu! Sen har jag i flera dagar tänkt ringa till supporten för Nordsjö Färgs hemsida. När jag äntligen tänkte ringa nu då, så hade den trådlösa telefonen laddat ur. Lysande! Man vill ju gärna sitta vid datorn när man ska få hjälp.

Innan vi for iväg på semester, så var jag inne på hemsidan för Nordsjö Färg och lekte med något som kallas "färgsättaren". Jag färgsatte en bild på ett hus med de färger vi har funderat på att måla om vårt hus i. När jag sen skulle gå in igen för att visa Johnny de olika alternativen jag sparat undan, ja då hade de gjort om hemsidan och varken de sparade filerna eller applikationen fanns kvar. Väldigt irriterande, måste jag säga!

Så här ser vårt hus ut idag....


Hade tänkt mig att måla om det med gräddfärgad fasad, nougatfärgade knutar och vindskivor och med mörkröda dörrar, fönsterspröjs och foder. Tror det kan bli riktigt snyggt, faktiskt! Är lite trött på våra lila knutar, som vi INTE har valt själva.

Nåja, det får bli en annan dag, för det verkar det inte riktigt vara min dag idag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar