måndag 31 oktober 2011

Inför loppisen

Det var svårt att somna igår, även fast jag var helt slut. Mycket som snurrar i huvudet på kvällarna, när man ska sova. Jag vill ju inte behöva ta till sömntabletter igen, så fort det blir lite svårt att somna, heller. Jag kan ju sova länge på morgonen i stället.

Direkt efter frukost, så tar jag tag i det där med att börja duka fram saker i garaget, inför garageloppisen. Varje liten pryl får sedan sin egen lilla prislapp. Svårt att sätta pris, men efter en stund så går det av bara farten.

Det känns både skönt och vemodigt att rensa bland gamla prylar. Med förståndet, så begriper jag ju att det måste göras. En annan del av mig har svårt att skiljas från det mesta. Kanske för att det ligger så otroligt många minnen i varje pryl.

Efter en stund har jag fått upp farten. Nu får jag nästan lägga band på mig själv, så att inte allt åker iväg. Det finns så otroligt många saker, som jag är så less på också. Ska bli skönt att få komma till min nya fräscha lägenhet och bara ha med mig de prylar jag tycker om.

Tidigare fick jag nästan kalla fötter, när jag hörde hur många som tänker komma på loppisen. Jag började fundera över om jag hade tillräckligt mycket prylar. Nu tvivlar jag inte en sekund på att grejerna räcker. Dessutom har både mamma och Ullis lite de vill bli av med också.

Det börjar faktiskt att se ut som på en loppis nu i garaget. Ändå har jag inte varit uppe på vinden ännu och tagit ner det som finns där. Det är lite större saker, som t ex en gungstol, en kopparkittel och en resväska. Vet faktiskt inte riktigt allt vad jag har där.

Nu när jag har kommit in i stugvärmen igen, så rinner näsan efter en dag i det kalla garaget. Kanske skulle ta och göra mig en kopp te och elda lite i braskaminen, så att jag får upp värmen.

Det kommer nog inte att bli helt lätt att somna i kväll heller. I morgon ska jag till banken, för att slutföra bouppteckningen. Även om allt blir klart i morgon, så rörs alla känslorna upp igen. Men det är väl så, som ett sår man måste riva av skorpan på, gång på gång, för att det ska läka.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar