fredag 25 november 2011

Låg dag

Trodde att jag skulle vara utvilad efter en vecka i solen, men idag är klockan närmare halv elva när jag vaknar. I och för sig, så har jag sovit dåligt och varit uppe flera gånger under natten, så det är ju inte så konstigt. Min nacke håller dessutom på att ta kål på mig. Jag måste se till att boka tid hos naprapaten!

Om jag nu hade vaknat i tid, så var meningen att jag skulle vara hos Ullis och Marre klockan tolv. Nu inser jag att den ekvationen är omöjlig, så jag ringer och berättar att jag blir sen. Ska bli så mysigt att få krama om alla tre tjejerna sen.

Igår var Henke över en stund på eftermiddagen och fikade. Johanna var så förkyld, så hon stannade hemma. Tack Johanna, för att du var så förståndig och stannade hemma! Henke och Johanna har varit snälla och bott här hemma hos Simba under veckan, så jag har köpt lite smått och gott till dem, som tack för hjälpen.

När jag åkte till Gran Canaria, så såg jag till att tvättunnan skulle vara tom. Nu är den överfull igen. Det blir ju så med flera omgångar lakan och handdukar, plus kläderna från resan. Nu gäller det att jag ser till att tvätta så mycket det bara går, så att jag får undan allt tills på lördag.

Jag har ny visning av huset på lördag. Det innebär att jag har en grundlig städning och en hel del piffande att göra, innan jag kan släppa in mäklare och förhoppningsvis några spekulanter också. Känns tungt att ta tag i, men det är bara att bita ihop och göra.

Högarna med post börjar nu ta slut. Även om det mesta är reklam, så behöver man ju bläddra igenom allt, så att inget viktigt brev har smugit sig in emellan. Det blir ju drivor av reklam, så här innan jul!

När jag kliver ur bilen på parkeringen hos Ullis och Marre, så har det mulnat på rejält och det blåser snålt. Ett och ett annat regnstänk kommer ner också. Tänk, bara för ett par dygn sen, så gick jag och mamma på stranden och plaskade i havet.

Det blir kramkalas direkt innanför dörren hos tjejerna. Hailey är på ett strålande humör och visar alla nya konster och ljud, som hon har lärt sig sen vi träffades sist. Nu står hon utan att hålla i sig och har lärt sig att rulla på rrrr:en. Låter jättekul!

Även om jag har det mysigt hos tjejerna, så har jag en riktigt låg dag idag. Vet faktiskt inte varför, men tungt är det i alla fall. Fick till och med lov att ta ett par tabletter mot oro, innan jag åkte in till stan. Känns inte att de har gjort någon nytta ännu.

När jag åker hemåt igen, så svänger jag in i Fröslunda för att hämta ett paket. Då passar jag också på att handla det lilla jag behöver i matväg. I morse tog jag fram ett paket med färdigkryddade kycklingklubbor från frysen, så nu köper jag potatisgratäng till det. Enkelt och bra!

Sen bär det iväg ut mot Bälgviken igen. Känns oerhört tungt, även om det nu är ganska så precis en vecka tills jag flyttar till Stenby. Jag både vill och inte vill flytta. Det är så otroligt mycket att göra innan man kan känna någon glädje i att man har flyttat.

När jag kommer hem, så sätter jag fart med att städa toaletterna. Känns bra att ha det klart, så att jag slipper ha allt kvar till i morgon. Sen tappar jag lusten att fortsätta, eftersom det är helt mörkt ute. Jag tycker att det är pest att städa när det är mörkt.

I ugnen puttrar kycklingen och potatisgratängen. Ska bli gott att sätta tänderna i! Bra att jag kunde motstå frestelsen att köpa smågodis i affären. Nu får det vara slutätet ett tag framöver! Vågen visade på tre extra kilon, efter all god mat, dryck och godis under semestern. Det var det värt!

Nu ringer klockan och det i ugnen är klart. Efter maten blir det nog Idol, dvs om jag nu inte hittar inspiration att fortsätta med städningen, men det är nog ingen risk.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar