söndag 25 december 2011

Fin julafton

Det blev en glad och fin julafton, trots mina djupdykningar dagarna innan jul. Jag började dagen med att ta en rask stavgångspromenad i Kronskogen. Sen en välbehövlig dusch, innan jag satte mig ner och rimmade till alla julklapparna.

Jag hann till och med gå ut och tända ljusen i lyktorna på altanen, innan Henke och Johanna kom och hämtade mig.

Här kommer ett litet axplock av bilder från vår mysiga jul, den första julen med barnbarn. Jag tror ni lägger märke till det på bilderna....


Ullis gillar inte att vara med på bild...


Julbordet på bardisken, innan vi har börjar frossa loss....


Hailey kryper omkring i sin fina röda klänning, söt som en liten bakelse....


Mamma blir lite överraskad, när jag kommer farande med kameran....


Hm, undrar om allt är på plats nu....


Hailey är på ett strålande humör....


Morbror Henke retas med godiset....


Tomtefar själv....


Jag kan ju säga att den här fina godiskorgen, från personalen på Proforge, inte ser ut så här längre....


Mm, äntligen dags att hugga in...


En liten tjej börjar vara trött. Varför ska man sova middag, när det är julafton....


Moster Johanna....


Äntligen kommer tomten och inte är han speciellt läskig heller....


Han har ju så fint skägg och intressanta glasögon....


Japp, så här går det när man lämnar kameran utan uppsikt....


Mm, Ullis kan också....


Helt plötsligt dyker det upp två tomtar till. Det blir lite för mycket för Hailey, som blir helt otröstlig en stund....


Fast det är rätt så OK, när klapparna är öppnade och man får börja leka....


En nöjd Marre....


Vad bra, nu kan man ju skjutsa omkring på grejerna....


Hailey vill också vara tomte....


Dagen till ära, så får Hailey äta morotskaka - med händerna....


Vill inte höra! Ett litet trick som Mummi har lärt Hailey....


Gammelmorfar vill vara med och leka också....


Min söta, söta....


Tack min älskade familj för en supermysig julafton!

3 kommentarer:

Ulrika och Marita: sa...

Tack själv, mamma för en underbart fin jul! Puss puss

Anonym sa...

söta dom är längtar efter dig!! hur mår du *?!



<3<3<3

Lena sa...

Önskar att jag visste vem du är....

Skicka en kommentar