måndag 12 december 2011

Måndag och jag njuter

Jaha, då var det måndag då. Känns i och för sig ingen större skillnad för mig, som inte har ett jobb att gå till. Faktum är att jag fortfarande njuter av att att kunna dra täcket över huvudet, när jag hör grannarna som är på väg till jobbet.

På mitt schema står det städning idag. Jag har ju faktiskt bott här över en vecka nu, så det är ju inte så konstigt att dammtussarna börjar flyga runt golven. Skönt att inte ha så stort och bara en toalett att städa!

Henke kommer över, för att hjälpa mig att få fart på bioljudet. Jag har inte lyckats med det själv, så jag har fått ha TV-ljudet och det låter så burkigt, när man är van med bioljud.

Vi äter tillsammans, när Henke är klar. Mysigt att få rå om honom lite en stund. Hoppas att det kan bli oftare nu, när vi bor så pass nära varandra.

Mamma ringer och vill ha sällskap runt Borsöknasjön, men jag förklarar att Henke är här, så vi får ta det en annan dag.

När Henke har åkt, så börjar jag att försöka tömma de sista kartongerna. Det är så svårt att få plats med allt. Tänk er själva att komma från hus med garage och klämma in sig på 75 kvm och litet förråd. Skam den som ger sig!

När jag håller på och flyttar på julsakerna, så hittar jag ljusslingan, som vi hade i vår idegran i Bälgviken. Den ska jag försöka sätta upp i det lilla, nyplanterade päronträdet här. Inte så många grenar att fästa i, så det blir några varv. Så här fint blir det i alla fall....


Bara för att jag kan, så går jag vägen till affären, för att handla mjölk och lite till. Känns helt underbart att ha gångavstånd till affären! Risken är väl att det blir dyrt, så jag får väl se upp med vad som hamnar i korgen.

Nu har jag just bestämt, att jag ska göra mig av med TV och TV-möbel i sovrummet. Det känns ju lite överkurs att ha en extra TV i sovrummet, när jag lika bra kan sitta i soffan och titta. Dessutom är sovrummet trångt, som det är ändå.

Det tar mig halva kvällen att fixa med foto och annonser i en säljgrupp på Facebook. Vet inte om det är skit bakom tangenterna eller om det är fejjan som strular. Det måste nog vara fejjan, för plötsligt så går det bra, fast jag gör likadant. Hmm...

Nu börjar jag inse att jag har börjat blogga för sent. Sömntabletten börjar göra sitt och det är dags för mig att göra kväll. Får skriva lite mer en annan dag. Natti, natti!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar