söndag 18 december 2011

Söndag före jul

Vad skönt det är att vakna och känna sig utvilad och fräsch, utan att ha behövt ta någon nattmedicin. Enda nackdelen utan medicinerna, är väl då att Simba lyckas med att väcka mig runt sju med sina små tassanden och jamanden. Det gör ingenting, bara mysigt!

Ute vräker blötsnön ner och det känns bra att ta det lite lugnt med frukost och att göra sig iordning. Framför datorn upptäcker jag ett enormt gensvar på Facebook för min lilla nyck, att boka resan till Belgien med Eskilstuna Ölkultur. Kul!

Förutom resan, så har jag haft kontakt med en gammal gymnasiekompis, Agneta Nielsen fd Frank. Hon kommer hem till Eskilstuna till jul och vi bestämde igår, att hon kommer över till mig på paj och rödvin, dagen före julafton. Kul!

Agge, som jag kallar henne, arbetar och bor just nu i Oslo. Därför har jag även bjudit in mig själv till en helg hos Agge i vår. Kan väl aldrig vara fel att göra Oslo med en tjejkompis?!

Enda planen för idag, är att åka ut till Bälgviken, för att visa min motionscykel för en intresserad bybo. Vi bestämmer att jag ska vara ute i Bälgviken vid tolv, för att visa motionscykeln.

Det är ett fruktansvärt väglag och jag tar det väldigt lugnt på vägen ut mot Bälgviken. Idag känns det inte lika jobbigt att åka dit, som det gjorde tidigare i veckan.

När jag kommer fram till huset, så inser jag att uppfarten behöver skottas ren från snö. Jag parkerar bilen på gatan och hämtar fram stora snösläden från garaget. Den blöta snön vägen ton och jag får en svettig stund, innan Örjan dyker upp, för att titta på motionscykeln.

Örjan slår till och jag hjälper honom att bära ut cykeln i delar till bilen. Innan jag åker hemåt igen, så tar jag ett varv inne i huset, för att se om det är något jag har glömt. Det enda jag kan komma på, är att jag ska dra ner värmen ytterligare. Känns ju onödigt att ha runt 15 grader i huset, när jag inte är där.

Jag tar med mig några fler saker från loppisen i garaget och far hemåt. Nja, det blir inte riktigt hem då, för jag har ringt mamma och frågat om hon bjuder på en fika och det skulle hon göra.

Effie blir helt tokig, i vanlig ordning, när jag kliver in i hallen. Vi dricker kaffe och pratar en stund. Sen vill Lillis att jag hjälper honom igång med Facebook. Så gärna! Nöjet är helt på min sida! Innan jag åker, så bestämmer mamma och jag, att vi ska åka till IKEA i morgon förmiddag.

Hemma igen, så tar jag kontakt med de människor på Facebook, som jag har gjort affärer med. Det blir en liten sväng ut med bilen, för att hämta upp de grejer jag har köpt. Kan inte hjälpa det, men jag tycker det är skitkul att handla så här på Facebook.

Innan jag åker hem, så stannar jag till vid Liedl igen. Måste ge stället en chans till. Idag behöver jag bl a kattsand och lite annat. Ja, och jag blir positivt överraskad. Jag passar även på att handla lite till pajen, jag ska göra till mig och Agge på fredag.

Jag ringer Ullis, när jag har kommit hem igen. Både Marre och Hailey håller på att bli sjuka igen. Stackare! I bakgrunden hör jag en riktigt gnällig Hailey, som inte är nöjd med någonting, dvs om hon inte får gegga runt i kattmaten och det får hon ju inte.

När jag kommer hem igen, så gör jag i ordning en mikroportion av pyttipanna och steker ägg till. Mums! Jag har ju faktiskt inte ätit något rejält på hela dagen. Inte undra på att det smakar så bra då!

Efter maten, så tar jag mig tid att kolla in ordentligt på Eskilstuna Ölkulturs hemsida. Måste ju läsa på lite nu, när jag har anmält mig till deras Belgienresa i vår. Det gick snabbt igår, när jag bokade den resan. Lika bra det, för hade jag tänkt till, så hade jag blivit så där rationell och förnuftig. Lika bra att smida medan järnet är varmt!

Nu ska jag nog ta och kolla in det sista på köp/sälj på Facebook. Sen blir det nyheterna och sängen nästa. Gäller ju att vara laddad inför en dag på ett fullproppat IKEA i morgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar