söndag 12 februari 2012

Söndag med vårkänslor

Leendet jag hade på läpparna, när jag la mig igår, sitter kvar idag också. Det var verkligen kul igår och jag känner mig glad av det, även idag. Att delta på en trevlig fest, innebär stor påfyllning av energi. Min egen teori....

Jag var så pass klok, att jag slopade alkoholen efter tolvslaget och höll mig dessförinnan bara till vin och cider. Det innebär att jag kan vakna utan huvudvärk och bara med positiva känslor i kroppen. Önskar att man alltid kunde vara så pass förståndig, men det är ju inte alltid förståndet som styr.

Det är en strålande dag ute idag. Egentligen skulle jag försöka ta mig ut på promenad, men jag inser att jag inte kommer att hinna det utan stress. Klockan ett ska jag vara hos Henke på födelsedagskaffe och innan dess har jag lite att pyssla med.

Simba vågar sig ut på en liten upptäcksfärd på gården. Jag brukar låta dörren stå på glänt, så att han kan komma in, när det blir "otäckt". Idag blir jag tvungen att gå ut och leta efter honom. Han och en grannkatt sitter och lurpassar på varandra bakom förråden.

Så fort Simba får syn på mig, så blir han extra kaxig och jagar hem den lilla grannkatten. Först därefter kan han komma in och då är han stolt som en tupp. Man riktigt ser hur nöjd han är med sin insats. Hoppas bara att han inte får igen av samma mynt!

Jag måste ta mig till affären, för att handla en blombukett och ett grattiskort, så det blir ju en liten promenad i alla fall. Solen värmer härligt och jag känner att jag går omkring och ler, nästan fåraktigt. Får se upp, så att inte folk tror jag är påtänd eller nåt!

Det blir svagt rosa tulpaner till Henke. Det blir en likadan bukett till mig själv. Måste ju se till att få lite vårkänsla i köket. En bukett med tulpaner på köksbordet piggar ju alltid upp....


Mamma och Lillis hämtar upp mig på vägen till Henke. Det är ju onödigt att åka i två bilar. Dessutom har jag tänkt ta en promenad tillbaks hem sen.

Henke och Johanna har fått det jättefint, sen jag var där sist. De har köpt lite nya möbler och ställt undan en del i förrådet. Katten Morgan möter oss med ett "Prrrmjauu!" Verkligen mysig misse! Dessutom får jag gosa lite med en av deras söta tamråttor. Jag bara älskar djur!

Henkes pappa, Sven och hans sambo, Marie kommer också. Straxt därefter kommer Ullis och Marre med Hailey. Hon är som vanligt på ett strålande humör. Hon får smaka både kaka och saft, så hon blir nästan helt i extas. Vi skrattar gott åt hennes aptit på det söta, som bjuds.

På promenaden hem njuter jag i fulla drag. Jag har ingen brådska, utan kan gå i sakta mak. Solen värmer i ansiktet och jag kan se, att snön har börjat smälta, där solen kommer åt. Det droppar från taken och det skvalar i stuprännorna. Våren är helt klart på väg!

Nu har jag precis tittat på ett naturprogram om Madagaskar. Simba satt i mitt knä och tittade, han med. Jag blir så glad av att se naturprogram. Ikväll ska jag inte bli sen i säng. Känns faktiskt att jag har varit ute och "slarvat".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar