torsdag 8 mars 2012

Duka upp för loppisen

Natten har bjudit på riktigt verkliga drömmar. Den här gången är det Johnny, som kommer och hälsar på. Jag reagerar med ilska och skäller på honom. "-Kom för fasen inte hit nu, när jag äntligen har lyckats, att någorlunda komma på fötter igen!" Jag vaknar helt kallsvettig.

Förmiddagen blir slö, då jag inte har något speciellt inplanerat. Skönt att bara gå omkring och skrota i morgonrocken. Kaffe vid datorn.

När jag ändå har tid, så passar jag på att färga ögonbryn och ögonfransar. Sen fram med pincett och förstoringsspegel. Så där ja!

Lillis ringer och berättar, att han har hämtat loppisborden och att han kommer förbi och hämtar upp mig. Kul, då kan vi börja att duka upp, inför söndagens loppis. Jag ringer Henke och ber honom att komma ut och hjälpa till också.

Till en början, så känns det helt hopplöst att kunna bringa ordning i det kaos av prylar, som står samlade på golvet. Sen börjar jag med att försöka strukturera upp det hela. Tur att det är mitt paradnummer!

Det blir ett helt uterum med kläder, skor, dukar och gardiner. Inne i vardagsrummet blir det ett bord med väskor, ett med köks- och prydnadssaker, ett med leksaker, ett med elektronik.

Sen saknar vi två eller tre bord, för att kunna duka upp resten. Det får vi fixa i morgon, för nu böjar det bli mörkt och det finns ingen lampa i taket.

Min rygg känns väl så där, efter att ha burit ned en soffa och ett bord från övervåningen och efter att ha lyft en stor tjock-TV. Hoppas bara att det inte blir ryggskott av det. Skulle just vara snyggt!

I morgon, när vi har fått fler bord, så ska Ullis och Marre komma ut och hjälpa till att duka fram också. Tur att vi har börjat i tid, för det är miljoner prylar och mer kommer det från Ullis och Marre. Lillis har också mer, som ska fram från bo'n till loppisen.

Hoppas nu bara att det kommer tillräckligt med folk till loppisen! Som jag har tjatat på Facebook, så borde det i alla fall göra det. Sen krockar vår loppis med Trädgårdsmässan, men alla kan väl inte gå på den. Ja, det blir väl som det blir!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar