lördag 3 mars 2012

Fredagsshopping och invigning av Vilsta

Det är fredag morgon och jag vaknar med värk i höger hand. Hm, undrar varför? När jag kliver ur sängen, så känner jag att det inte bara är i handen det värker. Då förstår jag att det beror på långpromenaden med Effie igår. Höger hand värker, för att hon drog så dant i kopplet.

När jag dricker mitt morgonkaffe vid datorn, så hittar jag en tjej på Facebook, som säljer begagnade barnkläder i Haileys storlek. Hon bor i Roxnäs, så jag bestämmer mig för att åka dit och titta på kläderna.

Efter lite snurrande på smågatorna i Roxnäs, så hittar jag äntligen rätt. Jag får komma in och gräva runt i en hel låda med fina tjejkläder. En full plastkasse för 220:- blir resultatet. Jag ringer Ullis direkt ute i bilen sen och frågar om jag kan komma förbi. De ska precis åka till Ikea, så det får bli en annan dag.

På väg hem, så passerar jag Stens choklad, där de säljer lösviktsgodis till bra pris. Men då så, istället för att åka förbi, så svänger jag in där och kommer ut igen sen med en redig godispåse. Bra Lena! Fin lunch, eller inte!

När jag har parkerat bilen hemma igen, så är det snart dags att ge mig av till Fröslunda vårdcentral. Jag har en tid hos min beteendevetare idag. Solen gassar, så jag bestämmer mig för att promenera dit. Då kanske jag kan mjuka upp mina värkande lårmuskler.

Besöket hos Anna blir kort. Jag mår ju så mycket bättre nu och känner att jag har kravlat mig upp från den där senaste svackan. Istället för att boka in en ny tid, så bestämmer vi att jag ska höra av mig, om jag känner att jag behöver komma dit. Anna får en rejäl kram, innan jag går. Kan ju faktiskt vara sista gången vi ses.

Hemma igen, så går jag åter loss på godispåsen. Nu mår jag riktigt illa. Jag ringer mamma och hör om de är hemma i Borsökna och det är de. Jag tar bilen dit, för jag känner mig lite rastlös.

Effie möter mig med en socka i munnen och är helt till sig. Stackarn, nu tror hon väl att vi ska ut på långpromenad igen. Inte idag, vännen! Tror dessutom inte, att matte tycker det är så kul, att behöva duscha dig varje dag.

Mamma och Lillis ska sova över första natten i Vilsta ikväll och de försöker att packa med sig det de behöver. Jag känner mig mest i vägen, så jag packar in lite i min bil och kör vägen förbi Vilsta, innan jag åker hem igen. Vi bestämmer, att vi ska ses lite senare i kväll i Vilsta.

Mamma var väldigt tydlig med att jag inte skulle ta bilen till Vilsta, så nu tar jag fram cykeln ur förrådet,  pumpar däcken och kollar lysena. Förutom att det har varit en härlig vårlik dag, så förstärks vårkänslorna ytterligare av en långsam cykeltur på grusiga cykelbanor.

Just som vi har skålat i "Gula Änkan", så ringer min mobil. Det är Louise, som undrar om jag vill komma ut med henne till stallet i morgon. Utan att fundera alltför mycket, så säger jag att det vill jag väldigt gärna. Louise föreslår att jag ska rida i paddocken och det låter spännande.

Härligt att kunna cykla hem, utan att frysa häcken av sig. Nu blir det sängen, så att jag kommer upp i tid, för att åka till stallet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar