torsdag 22 mars 2012

Oskriven dag

Oj! Klockan är halv tio, när jag vaknar. Simba sitter snällt vid fotändan av sängen och väntar på de magiska orden, "Kom då, kisse!". Pusskalas!

Jag har, även denna natt, haft en orolig sömn, men det verkar ändå som att jag somnade om rejält, nu på morgonen. Vad bra, då kanske jag slipper börja gäspa redan på eftermiddagen.

Frukost, sen datorn. Louise har skickat meddelande på Faceboook, om att det inte blir något av med stallet idag. Hon känner sig inte riktigt kry. Det var nästan bra, ja inte att Louise mår dåligt, men för att jag känner mig lite för uppbokad just nu. Alla inbokade saker är kul, men ibland kan det bli för mycket på en gång.

Jag ringer till Anitha och kollar läget. Igår kom vi överens om att jag skulle komma ut till henne i Ribbingelund och gå en promenad och fika. Nu visar det sig att även Anitha mår lite risigt idag. Jaha, men helt plötsligt, så har jag en hel oskriven dag framför mig.

När jag har duschat och gjort mig iordning, så ringer jag Ullis. Vi bestämmer att vi ska göra sällskap ner på stan och shoppa lite. Hailey behöver ett regnställ och jag "behöver" smink och lite annat krafs. Alltid bra att ha med Ullis. Då får man ärliga svar, när man frågar hur det ser ut.

Det är en underbar vårdag ute och jag bestämmer mig för att gå hem till Ullis. Jag genar genom Kronskogen och fåglarna håller konsert. Jag njuter av den ljumma skogsluften. Fjärilarna i magen börjar göra sig påminda igen.

Det tar precis 20 minuter och då vet jag att det är runt 2 km dit. Kan vara bra att veta, när jag ska hjälpa till att hämta Hailey på dagis sen. Jag ska vara med på en av inskolningsdagarna och det ser jag fram emot.

Vi har en jättemysig dag på stan, Ullis och jag. Hon hjälper mig att hitta de rätta sminkprylarna och vi hittar ett jättefint regnställ till Hailey. Sen slinker det ner ett par tuffa tygkängor i min shoppingpåse också. Vi avslutar med en sen lunch på Your Choice.

Jag stannar inte hemma lång stund, innan jag ger mig iväg till mamma och Lillis i Vilsta. Simba ser lite besviken ut, när jag i princip bara vänder i dörren. Vi tar igen det ikväll, kisse!

Lillis har just varit iväg och hämtat det nya vitrinskåpet, från Tumbo Möbler. Det väger bly, så Lillis ringer efter Henke och Micke, så att vi kan hjälpas åt att bära in åbäket. Snälla killar, som kan komma och hjälpa till med så kort varsel.

Lillis har dessutom investerat i en Kärcher fönstertvätt, vilken han vill demonstrera, innan jag åker hem igen. Häftig maskin! Den ska jag nog låna hem och tvätta mina skitiga fönster med.

Jag hinner precis hem, innan det ringer på dörren. Det är en kvinna, som ska köpa mammas Röllakanmattor, som jag har annonserat ut på Facebook. Mycket nu!

Efter mattförsäljningen, så landar jag vid datorn. Hjärtat far upp i halsgropen, när jag ser att han med stort H är online. Neej, jag ska inte starta någon chatt. Visa nu att du kan behärska dig! Fan, jag är inget vidare på det där med is i magen....

Hur som helst, så ser jag fram emot morgondagen. Först en sushilunch med Carina från Skogstorp. Sen blir det Spa-källan med mamma. Mmm, bubbel i glasen, bubbepool och massage. Efter det ska vi möta upp med Lillis på Ölkultur. Känns inte helt fel!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar