tisdag 10 april 2012

Härlig Påsk!

Som jag skrev tidigare, så har jag haft en härlig påskhelg med flera nya och nygamla möten. Sen har jag givetvis haft lite mys med familjen också.

Bl a så var jag hemma hos mina barns pappa och hans sambo och åt påskmiddag. Känns bra att kunna sitta och ha trevligt tillsammans, efter alla bittra år. Tack Sven och Marie, för att jag fick ha det trevligt tillsammans med er, våra barn och barnbarn.

Henke hämtade mig i sin fina Cheva, så jag fick känna på hur det känns att glida fram på gatorna med nervevade sidorutor och musiken på full volym....


Det kändes som att lungorna skulle komma ur bröstet, när Henke drog på basen för fulla muggar. Mina nyfriserade lockar var det inte mycket kvar av när vi kom fram, men det var det värt!

Sista dygnet har jag haft mitt barnbarn, Hailey här. Vi har haft det jättemysigt, trots att Hailey har haft hög feber. Vi skulle egentligen ha gått till Haileys dagis idag, men det blev det inget av, i och med att hon hade feber.

Lite bra dag att sitta inne och mysa idag, när regnet bara öser ner. Vi började dagen med att duscha tillsammans och tvätta håret på Hailey. Hon bara älskar att duscha, så det var så mysigt.

Henke och hans nya tjej, Theres kom över på en bit mat idag. Då passade Henke på att "låna" min digitalkamera. Här kommer ett litet axplock från det.

Febrig Hailey med mosad banan i handen....


Den stora trösten i närbild, och nu är det Haileys tröst jag menar, (inte min)....


Påskblomman på köksbordet i närbild....


Theres ville inte vara med på bild, så hon viftar hotfullt med gaffeln åt fotografen....


Feberglansiga ögon och snorig, men ack så söt....


Coolt, vindruvor har jag aldrig smakat....


....men så gott var det ju inte då! Ryyys....


Nu sitter jag här och måste erkänna, att jag är lite slut efter den här helgen. Jodå, det har varit jättetrevligt på alla sätt och vis, men man orkar ju inte att hålla igång på samma sätt som tidigare. Får se till att öva lite mer, så kanske orken kommer tillbaka - eller inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar