söndag 25 november 2018

Uppdatering Ronda

Som jag utlovade i förra inlägget, så kommer här de foton jag inte kunde lägga upp. Med andra ord, så ligger vi nu på el och datorn har åter fått "strömming".

Vägen mot Ronda var en ren njutning bland de böljande kullarna....


Nästan så att man kunde se tjuren Ferdinand under sin korkek....


Regnet hängde i luften när vi började närma oss Ronda....


Ställplatsen i Ronda var både välordnad och vackert belägen....


Eftersom regnet var hotande nära, så valde vi en restaurang precis runt knuten. Vi blev inte besvikna, kan jag lova. Det här ska föreställa fläskfilé. Skulle inte vilja möta den grisen, som hade så här stor filé....


Nästa dag tog vi oss till gamla delen av Ronda och därmed de berömda utsiktsplatserna. Den passande bakgrundsmusiken fick vi på köpet, då det stod en kvinna och spelade fiol på platsen....


Det är svårt att återge de hisnande stupen, men väl värt ett försök. Kan tala om att det kittlade i magen när jag hängde ut på balkongen för att ta den här filmsnutten....


Jag skulle kunna lägga upp hur många kort som helst, men känner att jag får behärska mig lite och välja endast guldkornen....



Här fick jag en föreläsning på spanska om de romerska lämningarna och de arabiska baden. Den gamle mannen älskade dessutom skandinaviska kvinnor, sa han i mitt öra. Jag bad Bosse lite diskret om hjälp, när han blev lite väl närgången. Tack och hej....

Vi hade tänk besöka de arabiska baden, men museet var stängt för restaurering. En storm hade nyligen dragit fram över Ronda och förstört mycket av lämningarna....




 Vi tog oss långt in i gränderna bakom allt ståhej på turiststråken. Mycket fint att upptäcka....





På väg hem till husbilen, så träffade vi på den här kelgrisen. Så den här dagen fick jag en rejäl dos av kattgos....



För att knyta ihop berättelsen om Ronda, så kan sägas att det finns mycket att se och den gamla staden är väl värt ett besök.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar