tisdag 19 februari 2019

Valentin´s Day och Rockfrossa

Vi såg till att få komma in på hotellet redan vid halv ett. Det gällde ju att få ut så mycket som möjligt av hotellvistelsen. Mycket trevligt rum inrett i afrikanskt tema. Dessvärre, så formligen stank rummet av parfym. Det gick inte att öppna fönstren, så tyvärr var det bara att gilla läget.

Det vi uppskattade mest av allt var att vi fick varsin dubbelsäng att fläska oss i. Lite skillnad från våra smala långbäddar i husbilen. Fick ingen bra bild, men jag tror att ni fattar känslan. För de som vill se bilder, så kan ni titta på hotellets hemsida: https://en.magicrockgardens.com/rooms/

På kvällen var det middagsbuffé och den var riktigt bra. Vi hängde på låset vid sju, så att vi hann ta för oss från orörda fat. När vi hade ätit klart, så vällde barnfamiljerna in och då var vi ganska nöjda med vårt beslut att gå tidigt....

I buffén ingick vin/öl på kran, ungefär som på kryssningsbufféer. Helt OK!

På frukostbuffén fanns det oändliga alternativ att välja på. Dessutom kunde man få sig ett glas utsökt cava om man ville och det ville vi.

Vi försökte att få sen utcheckning till kl. 15 istället för kl.12, men då skulle de ha en avgift på runt 20 EUR. Vi satsade istället på en läskande sangria, senare på stranden....

De två följande dagarna blev det bara softande vid husbilen. Kan behövas ibland också. Däremot så gick vi på en jamsession i söndags, efter tips från våra nya svenska vänner, Rick och Sandra från Albir. Vi tog bussen till ett jättehäftigt ställe i en gammal tågstation i L´Alfàs del Pi. Passade på att njuta lite av de blommande mandelträden på vägen dit....

Vilket ställe vi kom till! Folk i alla åldrar och spelglada musiker överallt. Sen ska vi inte tala om själva inredningen och stämningen. Låt mig presentera "La Estacion del Mar". Stor jamsession varje söndag, väl värt ett besök....

Stämningen blev ju inte sämre när Rick och Sandra dök upp lite senare. Rick var med och trummade några låtar med sina blått fluorescerande trumpinnar - coolt. Tyvärr inget bra kort på just det, så ni får hålla tillgodo med det här blixtrande kortet....

Efter supergoda hamburgare, så skulle Rick och Sandra tillbaka till Benidorm och "Daytona Rock" för ett gig med "The Jack", så vi liftade med dem tillbaka och följde med på spelningen. Fullt ös, som vanligt....

Bandet hade gjort nya T-shirts till försäljning för att fira sitt tioårsjubileum. Killen i mitten på bilden var jättenöjd när han fick bli fotograferad med bandet i sin nyinköpta T-shirt....

....och så här nöjd var jag över att få bli fotad med den coola basisten. Sen kan jag hålla med om att det inte var så snyggt med T-shirt över tunika, men den bjuder jag på....

Vi träffade även en kompis till Sandra och Rick - Rachel. Vi fann varandra ganska snart, även om det inte alltid var så lätt att hänga med i engelskan....

....och här lite bonusmaterial....

Rick och Sandra var tvungna att åka hem direkt efter spelningen, men vi följde med Rachel, som gärna ville visa lite av utelivet i Benidorm. Vi hamnade bl a på "Western Saloon", där Rachel kände de som spelade. Blev lite vild dans där. Svettigt värre....

Rachel tog oss även med till "Captain Morgans Bar", som är välkänd för alla engelsmän från realityserien "Benidorm". Och JAA, jag har ett enhörnings-diadem på mig och inget annat! Råkade av en händelse få med mig det från den där coola basisten i "The Jack"....

Nu har det varit väldigt lugnt för oss i ett par dagar. Välbehövligt, för i morgon ska vi gå en bergsvandring på ca. en mil. Våra husbilsvänner, Kjell och Solveig kom förbi och erbjöd att skjutsa oss. Vi tackar och bockar!!