måndag 25 juli 2011

Måndag och mellandag

Idag är det lite av en mellandag när det gäller målningen av huset. Nu har vi tvättat så långt som vi hade tänkt innan vi börjar måla. Sen är det en vindskiva som Johnny ska byta ut delar av innan vi kan börja måla.


Jag har kuskat runt Lillsjön nu på morgonen och just nu står två fillimpor i ugnen. Om någon vill ha receptet på detta goda matbröd, så finns det i det här inlägget.

Sen har jag tänkt att redan nu börja förbereda lunchen med två av mina favorittjejer, fd pendlar- och jobbarkompisar, Maria och Eva-Lena, som kommer hit ut i morgon.


Trots att vi har det lite körigt med huset just nu, så lovade jag i ett svagt ögonblick att ta hand om Hailey en dag och även över natten. Det känns så jobbigt att bara se på när varken Ullis eller Marre mår bra. Då kan ett dygns barnvakt kanske hjälpa till att de kommer ifatt med sig själva.

Det är jättekul att ta hand om Hailey, men just nu skulle vi verkligen behöva all tid vi bara kan få till att få klart målningen. Nåja, vi får se det som en vilodag, även om jag vet att vi kommer att vara helt utpumpade när vi lämnar tillbaka den lilla prinsessan. Vi är ju inte vana, helt enkelt! Även om hon sover på natten, så kommer ju inte vi att göra det.

Johnny ska snart ut och klippa gräsmattan, som har återhämtat sig ordentligt nu efter allt regn vi har fått de senaste dygnen. Det måste ju vara snyggt när tjejerna kommer ut på lunch i morgon. Sen att det ser ut som hell i rabatterna, det får de ta med en nypa salt!


Tror i och för sig inte att de kommer att bry sig så mycket om hur det ser ut överallt, för jag har en liten joker i bakfickan. Ullis och Marre kommer ut med Hailey lagom till kaffet, så att Maria och Eva-Lena får träffa det lilla underverket. Fast nu är det ju ingen hemlis längre, eftersom jag vet att både Maria och Eva-Lena läser det här. Ja, ja....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar