måndag 14 november 2011

Semester på G!

Inser att jag inte har ägnat en tanke ännu åt vad jag ska ha med mig på resan till solen med mamma. Kanske är dags att börja fundera över det nu då?! Det har ju varit så mycket annat, som har krävt min närvaro den sista tiden.

Första problemet jag stöter på, är att strykbrädan står ute i garaget belamrad med loppissaker. Jaha, då är alltså första steget att gå ut i garaget och försöka flytta om prylarna, så att jag kommer åt strykbrädan, men det får jag ta tag i sen, när jag kommer hem från stan.

Dagen är, som vanligt fullbokad och börjar med att åka till Vilsta herrgård med mamma och Lillis, för att titta på vilka färger de ska välja på väggarna. Kul, för nu börjar man kunna se hur det kommer att se ut, när innerväggarna börja komma på plats.

Efter Vilsta, så åker jag till macken och tankar upp bilen, så att mamma och jag slipper få en obehaglig överraskning på morgonen, på väg mot Arlanda. Måste komma ihåg att fylla på spolarvätska också!

Nästa stopp blir vid apoteket i Fröslunda, för att köpa förebyggande medicin mot turistdiarré. Jag brukar ha otur, när det gäller magen, så jag gör ju vad jag kan, för att undvika det.

När jag ändå är i Fröslunda, så passar jag på att gå in på kondiset där. Tyvärr så har de inte min favolängd med pistage, så jag blir besviken och så blir det ingenting i stället. Listigt Lena!

När jag ändå har en lucka i planeringen, så passar jag på att åka till Willy's och handla det lilla jag behöver fylla på med. Då inser jag att kondiset Amarant har en filial där, så jag slinker in och handlar en kondiskrans.

Jag har planerat att hämta Doris och David, så att de får fika en sista gång i huset, innan jag börjar packa ner allt i flyttlådorna. Känns viktigt att de också får ett bra avslut med huset. Misstänker i alla fall att de kan ha behov av att komma ut en sista gång, innan jag flyttar.

Klockan tolv har jag tid hos min frissa, Marie, så då bär det av till Skogsängen. Alltid lika mysigt att få bli lite ompysslad. Under tiden slingorna ljusnar, så får jag dricka kaffe och läsa skvallertidningar. Hög mysfaktor!

På parkeringen utanför frissan sen, så ringer jag till Ullis. Vi har kommit överens om att jag ska komma förbi och lämna burken med Haileys mat, som blev kvarglömd i mitt kylskåp igår. Passar ju bra, när jag ändå ska till Årby och hämta Doris och David.

Ullis är febrig och förkyld, så hon möter mig vid dörren och tar emot. Även om jag inte hade tänkt det från början, så kan jag inte motstå att krama om henne. Hon ser så himla ynklig och blek ut, där hon står och väntar i kylan. Hoppas att bacillerna inte hoppar över bara!

När jag är klar hos Ullis, så ringer jag till Doris och David, för att säga att jag är på gång. Doris svarar och säger att David tyvärr är febrig och dålig i sin astma. Hon undrar om vi kan ta det här med fikat någon annan gång.

Visst kan vi göra det, men då blir det ju mitt i flytten. Jag åker ju bort en vecka nu och sen när jag är tillbaka, så är det ju bara att börja packa inför flytten. Doris förstår och säger att de gärna kommer och hälsar på i min nya lägenhet istället. Känns bra!

Jaha, här sitter jag med en rykande varm kondiskrans, men utan fikagäster. Hm, ska jag ringa mamma eller till Karin. Det blir till mamma och jag åker dit, för att hugga in på kondiskransen. Effie möter upp i hallen och är väldigt intresserad av vad jag har i påsen.

När jag åker hemåt igen, så är himlen sprakande röd. Otroligt vacker solnedgång! Det är nästan så att jag blir en trafikfara, när jag ständigt måste titta på himlen.

Jag klarar mig hem utan incidenter och en sömndrucken Simba möter upp i hallen. Jaha, man kanske skulle ta tag i det där med kläderna och packningen nu då. I morgon kommer jag att ha fullt upp med städning och mycket annat, så det känns viktigt att komma igång.

Sen inser jag att det kanske vore vettigt om jag tog semester från bloggen också. I morgon kommer jag att få lov att krypa i säng riktigt tidigt, så det där med att hinna med att blogga då, det är bara att glömma.

Med andra ord, så säger jag tack och hej för minst en vecka framåt i tiden. Förhoppningsvis, så har jag fina minnen och kort att dela med mig av sen, när jag kommer hem igen. Nu måste jag se till att fokusera på det som är viktigast just nu och det är min och mammas kommande semestervecka!

På återseende! :)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar