fredag 20 maj 2011

Uppstart pergola

Idag verkar som att det blir en härlig dag. Över 12 grader redan på morgonen och inte alls på långa vägar så blåsigt som igår. Då höll jag på att bli galen av blåsten. På något sätt blir jag irriterad av blåst. Den går ju inte att skydda sig ifrån på samma sätt som t ex kyla eller regn.

Den inplanerade cykelturen igår fick, pga av den snåla blåsten, bli en joggingrunda istället. Tror att kroppen var inställd på cykel, för det blev en mycket tung joggingrunda. Trots det så sprang jag fortare än någon gång tidigare runt Lillsjön. Det kanske var irritationen som bidrog där. Inget ont som inte har något gott med sig.

Idag ska vi börja förbereda marken där växthuset har stått. De stenplattor som ligger där nu ska tas bort och läggas om. Längre än så kan vi inte komma idag, för vi har inget material hemma till att börja med själva snickeriet.

Vi har i alla fall planer på att bygga en liten pergola där. En sån där med hörnstolpar och bara takstolar, som växterna kan klättra på. Vi har kollat runt lite på nätet och hittat en sajt där man får tips om hur man bygger. På sidan ut mot vägen blir det ett insynsskydd, som också kommer att skydda mot vind, sen en spaljé i vinkel mot vindskyddet. Blir nog en trevlig liten hörna när allt är klart.

Nu ska jag inte bli sittandes här halva dagen, så jag får väl skriva lite mer sen om hur arbetet fortskrider och visa med lite bilder hur det går.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar