lördag 30 juli 2011

Bingo på nätet

Bingolotto blev på 1990-talet en stor framgång med Loket som programledare. Varje lördag satt gammal som ung framför tv:n med sina bingolotter. Numera har Bingolotto inte lika höga tittarsiffror men intresset för att spela bingo finns dock kvar hos svenska folket. De som spelar bingo har bara bytt tv:n mot datorn. Fler och fler svenskar sköter allt fler saker på internet. Spelbolagen var tidigt ute och lanserade flera tjänster och att spela bingo på nätet är något som har blivit en succé.

Jag har provat att spela bingo live några gånger, men numera spelar jag bara bingo på nätet ibland om jag känner suget. Jag har testat ett flertal olika bingosajter och de har alla varit bra. Det som tilltalar mig med att spela på nätet är att det finns så många olika varianter av bingospel att välja på. Du kan t ex spela klassisk bingo, variantbingo eller varför inte mönsterbingo. Det finns även massor av olika varianter av jackpottspel, varje bingosajt har sin egen variant.



I början var jag lite skeptiskt till att spela bingo på nätet och då var det tur att man på nästan alla bingosajter får några provspel gratis. Om du gillar att spela bingo och inte har provat att spela på nätet så har du missat en riktig bra upplevelse.

2 kommentarer:

Bingo på nätet sa...

Bingo på nätet har en kul social aspekt. Dels kan man ju vinna en del fina pengar, men även om man inte vinner så kan alla ha trevligt i chattrummet där stämmningen alltid är god och man gratulerar varandra till varandras vinster.

Ludde sa...

Kul spel för hela familjen. Bra med en budget för spel på nätet dock:)

Skicka en kommentar