söndag 31 juli 2011

Eländet fortsätter

Ja, nu menar jag målningen, alltså. Vi hade en välbehövlig vilodag igår, men då var det hur bra målarväder som helst. Då var det svårt att släppa tankarna från att vi missade en hel målardag. Sjukt!

Sen försöker jag ju att hålla lite koll på hur min dotter, Ullis mår också. Inte alltid helt lätt att få veta vad som rör sig i hennes tankar. Jag läser hennes blogg varje dag för att hänga med i svängarna. Där får man ju i alla fall lite insikt i vad som händer. Också sjukt!

Ringer jag, så blir det oftast fel. Det är för tidigt, för sent, eller mitt i maten. Ändå försöker jag på alla sätt att få Ullis att ringa mig i stället, när det passar henne, men då blir följden att hon inte ringer alls. Då blir jag givetvis orolig och ringer, självklart vid fel tillfälle.

Vet inte vad jag mer kan göra som mamma. Jag försöker att räcka ut min hand och säga att jag finns där, men det är precis som att det inte räknas. Alla andras händer är mer värda. I alla fall känns det så i mitt hjärta just nu. Tungt, tungt!

Som jag inledde, så är det alltså målning som står på dagens schema. Då får jag annat att tänka på och det tror jag är bra. Snart har vi målat allt det vita som hittills är tvättat. Ska bli riktigt kul att börja med det grå på knutar, vindskivor och fönster sen.

Tror inte att det blir så mycket mer bloggande idag än så här. Känns som att jag behöver den energin till annat just nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar