måndag 29 augusti 2011

Måndag morgon

Jag har sovit ganska bra i natt. Simba har skött sig bra och bara väckt mig två gånger och han ville gå ut frivilligt vid halv sex-tiden. Sen var det ju så himla skönt med de tjocka fiberdunbolstren, jag la i igår. Man liksom drunknar i täcket.

Efter frukosten ringer telefonen och min första tanke är att det nog är mamma, men jag känner inte igen numret på displayen. Det är Affe, en ungdomskompis till Johnny.

Han berättar att han och Peter har varit och hälsat på Doris och David i lördags och vips så kommer tårarna. Jag är inte ledsen, bara glad och rörd av det fina de har gjort.

Vi pratar en stund om det otänkbara och vi vill ju båda ha svar på många frågor, men det finns inga svar, bara tomhet och fler frågor. Jag berättar att jag ska till begravningsbyrån i morgon och att det troligen kommer att bestämmas då när begravningen blir.

Nu ska jag ta på mig träningskläderna och ta en rask promenad med stavarna runt Lillsjön. Sen är det snart dags att ta sig in till Fröslunda vårdcentral. Jag ska träffa kuratorn för andra gången idag. Sen får vi se om jag hälsar på hos mamma en stund och kanske hos Karin. Behöver komma hemifrån en stund

1 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Det var fint gjort av dem! Lycka till idag! Du får gärna höra av dej om du vill prata lite eller träffas. KRAM!

Skicka en kommentar