tisdag 1 november 2011

Sömnbrist

Jag slutade med insomnings- och sömntabletterna för ett tag sedan, när jag tyckte att det kunde vara dags att prova. Jag kände mig stabil och det gick bra utan tabletter.

Nu har jag haft problem med sömnen under flera dagar och jag överväger att ta en sömntablett i kväll, för att äntligen få sova ut. Man blir knäpp av att inte få tillräckligt med sömn.

Men varför händer det här nu då? Jo, det blir så när vuxna människor, som inte kan hantera sin egen sorg, ger sig på de som redan ligger ner. Mer säger jag inte. Blir bara tjafs då. Ändå måste jag bara få säga att det är så himla lågt.

Jag hade ju precis börjat känna att sorgen gick att leva med och jag hade kunnat börja glädja mig åt flytten och åt andra saker, som gör livet värt att leva. Sen kom det här och drog ner rullgardinen. Glädjen var som bortblåst och jag kunde bara känna oerhörd smärta igen.

Tankarna och de hemska bilderna är tillbaka på kvällarna. Jag går igenom den där hemska dagen varje kväll, minut för minut. Ångesten sliter i min kropp på natten. Måste säga att jag har fullt upp med Simba, utan ångesten.

Min kropp värker och jag är spänd som en fiolsträng. Skönt att jag ska till kiropraktorn på torsdag! Sen får det nog bli några besök till hos massören. Blir dyrt, men jag kan ju inte klara av att leva så här, så jag har just inget val.

Nu ska jag ta mig samman och åka in till banken, för att få klart allt med bouppteckningen. Känns ju så där, när jag inte har sovit knappt en blund i natt. Lite mascara, så kanske det känns bättre. Det känns i alla bra att få ha skrivit av sig en smula.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läser man mellan raderna förstår man att det är någon i din närhet som missunnar dig din framtidstro. Är det så, försök att stå emot för vad dina minnen är och vad du och Johnny hade tillsammans kan INGEN ta ifrån dig. Men livet går vidare oavsett vad man tror och inget blir bättre av att inte kunna försöka göra det bästa av sitt liv. Stå på dig Lena!!

Anonym sa...

Man måste gå vidare med sitt liv du får ju inte tillbaka Johnny man kan sörja på olika vis,du har säkert jättejobbigt man ska ta bort energimänniskor i sitt liv dom tar för mycket plats.Gör det bästa av ditt liv,ingen annan kan förstå vad du går igenom.Stå på dig Lena!!!

Anonym sa...

Jag blir så trött på att människor ska bry sig så mycket om vad andra gör och inte gör!!!! Sköt er själva och låt andra göra som dom vill. Det är jäkligt lätt att tycka en massa om andra. Varför har vissa människor så svårt att känna empati??
Man måste ju förstå att allt är inte svart eller vitt...det kan oxå vara grått! Håller med föregående talare:Livet går vidare... vare sig man vill eller inte(och det tar olika lång tid för människor i kris att inse det) Man lever bara en gång! Det måste man ta vara på så gått det går! Kram Annag

Skicka en kommentar