onsdag 14 december 2011

Onsdag med Henke

Min mobil väcker mig, när Ullis messar vid halv nio, "Vaken?". "Nästan", svarar jag och ber henne att ringa om fem minuter. Gosh, vad jag har sovit! Nästan läskigt hur borta man blir av sömntabletter. Ändå tar jag ingen stor dos. Bra i alla fall, att det finns bot, när man har svårt att sova.

Ullis vill berätta att Hailey har blivit jättedålig av vaccinationen hon fick igår. De har kanske sovit 1½ timme som mest inatt. Hon har haft över 40 grader i natt. Nu har hon över 38, fast hon har fått Alvedon. Stackars liten! Hoppas att hon hinner bli bättre tills på fredag, då hon fyller ett och vi vill fira henne.

Min vän, Karin svänger förbi och lämnar några smycken jag har köpt plus en mobilladdare. Vi hinner prata en kortis, innan Karin måste åka vidare och bestämmer att vi kanske ska gå på Eskilstuna Ölkultur på fredag, efter Haileys födelsedagsfirande. Kul!

Henke och jag har bestämt att vi ska åka ut till Bälgviken idag. Han ska hjälpa mig att få fart på centraldammsugaren. Stackars Henke, att behöva krypa ner i isoleringen på vinden igen. Tur att jag har en sån snäll och hjälpsam son!

När vi åker ut, så är det givetvis tågstopp i Hållsta. Jag ryser bara vid åsynen av järnvägen. Saken blir inte bättre av att det är ett godståg, som passerar. Tur att jag har Henke med mig, så att jag har någon att bolla min ångest med.

Det känns helt OK, bara vi har kommit in i huset. Det är ganska kallt, för jag har ju dragit ner på värmen, sen jag flyttade därifrån. Jag plockar med mig lite saker utifrån en lista, som jag har gjort i förväg. Jag har ju ett minne som en guldfisk just nu, så det gäller att ta till alla medel, för att vara effektiv.

På väg hem, tar vi vägen förbi Hållsta pizzeria och frossar i varsin välförtjänt pizza. Mmm! Skönt att få sitta där i lugn och ro och äta med min fina son. Vi pratar inte så mycket, men det behövs inte. Jag bara myser ändå.

Henke hjälper mig in med sakerna, jag har tagit med mig hem från huset. Det är bl a lite prylar från loppisen, som jag har tänkt att lägga ut till försäljning på en Facebookgrupp. Henke har bråttom hem med alla DVD-filmerna, som han har tagit med sig.

Typiskt nog, så är batteriet i kameran slut, när jag just ska fota alla prylarna. I väntan på laddning, så stryker jag julgardinerna och julduken. Jag fick ju även med mig gardinstänger hem från huset, så nu kommer de på plats, julgardinerna....


Det är riktigt kul att lägga upp annonser på Facebook. I början fattade jag inte hur man skulle göra, men det går snabbt att lära sig. Det värsta är ju att jag hittar saker, som jag vill köpa också. Köpstopp alltså! Har inte plats med mer nu!

Min nacke och rygg plågar mig fortfarande, så jag ringer till min massör och naprapat och lyckas få en tid i morgon bitti kl. 08:30. Det blir till att ställa klockan, alltså! Jag är bara så tacksam över att få en tid innan julhelgen.

Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli dags för "Bonde söker fru", fast ikväll vet jag inte om det är så bra. Det är bröllopet mellan Pär-Ola och Louise. Har en känsla av att det blir så där överdrivet sockersött. Jag får väl vara beredd med "skäms-kudden".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar