tisdag 3 januari 2012

Ångestdrömmar och låg förmiddag

Så fort jag slår upp ögonen, så vet jag att idag är det en sån där skitdag. Natten har bestått av ångestdrömmar och en orolig Simba. Mitt ansikte är uppsvällt, så att ögonen ser sådär insjunkna ut. Toppen, jag som får besök idag!

Jag vet att jag vaknade och grät inatt. Kan förklara mitt uppsvällda ansikte. Det var en dröm, som först var härlig och handlade om ny kärlek. Sen dök Johnny upp i drömmen och frågade om jag hade träffat någon annan. Jag vet att jag inte är redo för någon ny kärlek än på länge, men jag kan väl i alla fall få drömma om vad jag vill!

Nästa dröm handlar om att jag är med Simba hos veterinären, för att avliva honom. Kan bero på att jag har varit lite orolig för honom och hans munhälsa. Han har ju problem med sina tänder och jag tror inte att han skulle överleva en operation till.

Som krona på verket, så visar vågen att jag har gått upp närmare fyra kilo, sen jag vägde som minst. Jo jag vet, det kan ju i och för sig vara ett tecken på att jag mår bättre, men samtidigt så mådde jag bra av att ha förlorat några kilon. Hur man än vänder sig....

Nej, nu måste jag skärpa till mig och dra runt dammsugaren ett varv. Sen ska glasyren till morotskakan vispas ihop och bres på. Hjärnan vet vad som måste göras, men kroppen vill inte lyda. Jag känner bara en hopplöshet och värk i hela kroppen.

Ett tag, tänker jag ringa återbud till Karin W och Inga-Lisa, som ska komma och fika vid tvåtiden. Sen påminner jag mig själv om, att jag har lovat mig själv att försöka ha så mycket kul som möjligt och att ta vara på livets glädjeämnen. Dags att rycka upp sig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar