lördag 14 januari 2012

Ullis 24 år

Vi ska fira Ullis födelsedag här idag. Hon fyller 24 år, men det är inte förrän i morgon hon fyller, även om vi väljer att fira henne idag. Ullis ringde tidigare i veckan och undrade om vi kunde vara här, eftersom de har så rörigt hemma nu, inför kommande flytt. Självklart!

Det är en strålande dag ute idag, så mina planer på att baka något ändras snabbt till att gå till affären. Jag måste ju ändå dit och handla blommor och grattiskort. Men då så, då har jag ju tid för en promenad i Kronskogen, innan alla kommer.

På håll, ser jag två rådjur, som skuttar in i skogen. Hoppas att de inte blir lika besvärliga här, som de var i Bälgviken. Borde ju vara bättre i stan, tycker man. Fina djur att titta på, men hemska att bli drabbade av, när man odlar blommor och grönsaker.

Jag blir återigen fascinerad av att höra rytanden av stora kattdjur i skogen, från Parken Zoo. Undrar om Simba kommer att bli extra byxis, när han börjar att gå ut, om han får höra dessa stora katter ryta. Stackarn, han har det jobbigt ändå, med allt nytt.

Det blåser kallt ute, men jag har bylsat på mig rejält med kläder, så jag är helt genomsvettig, när jag kommer hem igen. Tur att jag har tid på mig att ta en dusch, innan alla kommer.

Mamma är först på plan och vi får vänta en stund på de övriga. När jag slår på kaffebryggaren, så slår jordfelsbrytaren ifrån och hela lägenheten blir strömlös. Konstigt att det blir sådana problem i en tämligen nybyggd lägenhet. Kanske är bryggaren, som börjar vara slut.

Hailey inleder med att illtjuta, när de sätter ner henne på golvet. Verkar som att hon är lite blyg för mamma. Krokodiltårarna rinner ner för hennes runda kinder. Hon har sin nya fina klänning på sig idag....


Som ni ser, så har jag granen och julpyntet kvar. Det får jag försöka att städa undan i morgon. Nu vill jag bara njuta av sällskapet och må bra. Undrar vad Henke försöker att säga? Hailey leker tittut med mig bakom blommorna. Mina fina....


Både Ullis och Marre har blivit blondiner, efter många år som svarthåriga....


När alla har åkt, så börjar jag med att försöka få dit listerna till duschdörrarna, som Ullis och Marre hade med sig. Hu, vad jobbigt det var att få till, men nu sitter de där. Skönt, då kanske man kan duscha, utan att vattnet rinner ut över hela badrumsgolvet då.

Nu hamnar jag vid datorn. Brukar bli så framåt eftermiddagen. Jag lägger in en annons på Blocket, för att försöka sälja min inspelningsbara digitalbox. Tyvärr, så kan jag ju inte använda den här. Det är så himla dumt att boxarna är är leverantörsberoende!

Nej men då så, då får jag väl vara nöjd med den här dagen då! TV-soffan nästa!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar