lördag 10 mars 2012

Kärleksgrubblerier

Igår hade jag en liten dip i humöret, efter att jag hade varit och handlat. Jag kände mig så himla ensam, där i affären. På fredagar, går ju ofta folk och handlar parvis. Åtminstone, så såg jag turturduvor i alla hörn. Fy vad jobbigt, när man själv inte har någon att gå och mysa med!

På samma gång, så har jag ju kommit ganska långt på vägen, med att trivas i mitt eget sällskap. Jag har byggt upp ett eget hem och skapat min egen trivsel. Ändå kan jag känna mig så otroligt ensam och liten. Jag saknar ömheten från en människa, som älskar mig.

Jag slits mellan glädjen i att kunna göra vad som faller mig in, närhelst jag vill och saknaden efter närhet till en annan människa. Nu pratar jag inte rent fysisk närhet, utan bara känslan av att få älska och att bli älskad tillbaka.

Det är svårt att hitta balansen mellan att hålla sig sysselsatt med roliga saker och att fly undan. Ändå försöker jag att sakta upp och tänka efter varför jag vill göra det jag gör. På så vis, tror jag att jag kan få en hygglig balans i alla fall.

Mitt i alla bryderier, så känner jag att jag definitivt är på rätt väg. Jag ser till och med fram emot att få bli förälskad igen. Ändå så skrämmer mig tanken, på samma gång. Kan jag verkligen lita på en annan människa igen?!

Folk, jag pratar med om dessa känslor, säger att den dagen det händer, så händer det bara. Då kommer alla tvivel att vara bortblåsta. Det är inte heller frågan OM det händer, utan bara ATT det händer.

Ja, nog längtar jag efter det, alltid! Jag brukar tänka på min gamla morfar, som blev kär igen, när han hade fyllt 85 och varit änkling i ett år. De var som tonåringar och pratade i telefonen dygnet runt. Det är med andra ord aldrig för sent!

I väntan på att den dagen ska komma, så får jag väl fortsätta på inslagen bana, med att roa mig så mycket tygen bara håller. Ikväll ska jag hem till mamma och Lillis. Vi ska äta lite gott, dricka vin och titta på melodifinalen. Måste ju hålla utkik efter Karin och hennes döttrar, som är där ikväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar