söndag 11 mars 2012

Loppissöndag

Aj, aj! Kan knappt ta mig ur sängen idag och har till och med haft svårt att vända mig under natten. Av någon outgrundlig anledning, så snubblade jag över hundskålarna, hemma hos mamma och Lillis igår, när jag skulle titta efter taxin.

Jag ramlade handlöst, rakt ner i golvet och har förmodligen lyckats att spräcka ett revben. Har superont, när jag andas in, skrattar eller rör mig i största allmänhet. Tur att det finns bra smärtlindring!

Vi hade i alla fall trevligt tillsammans, när vi åt lite gott, drack vin och tittade på Mello-finalen. Alltid kul att vara fler, när man tittar på såna program. Det bästa jag vet, är att få klaga lite, så där med glimten i ögat. Det är ju tur att man är så himla perfekt själv!

Hemma igen, så hamnade jag vid datorn. Oops, råkade visst chatta med han, den där trevliga killen igen. Som Ullis sa till mig idag, "-Mamma, du borde ha alkolås på datorn!" Ja, jag är definitivt böjd att hålla med, men det vore ju inte lika kul dårå!

Nej men, då så! Kanske det vore dags att göra sig iordning och ta sig ut till Borsökna, för att fixa det sista inför dagens loppis. Kaffebryggare, termosar, kakor och muggar, check!

Fem i tolv, fullkomligen störtar det in folk. Det verkar vara en hel del loppisrävar, men också en del av grannarna i området. Kul att det blir sån respons! Nästan så att det blir stressigt ett tag, att hinna svara på alla frågor och ta betalt till höger och vänster.

Anstormningen blir kortvarig och snart sitter vi och rullar tummarna. Det kommer några strögäster, mest för att säga hej till mig. Sen är det lugna gatan fram till stängningsdags. Hm, vi har ju miljoner prylar kvar. Ser ut som att vi får ha en loppis till, nästa söndag.

Mamma och Lillis har varit barnvakt till Hailey, under loppisen. De bjuder nu dessutom på moussaka i sitt nya hem. Ska bli spännande att se hur det har gått för dem. Lite lagom utmaning, att både vara barnvakt och att laga mat.

Det blir jag och Henke, som kommer på middag. Ullis och Marre ska till ett katthem och hämta en ny kompis till sin Freaky, så de kommer inte. Vi får rå om Hailey en stund till, tills de har hämtat sin nya familjemedlem, Ty.

Hailey har varit jättesnäll och det har gått hur bra som helst för mamma och Lillis. De fullkomligen lyser av lycka. Kul att se hur betuttade de är i sitt lilla barnbarnsbarn. Blir nog fler gånger de kommer att vilja vara barnvakt.

Moussakan smakar ljuvligt, efter en dag med bara kakor och kaffe. Snudd på att vi gör slut på en dubbel sats på oss fyra personer. Marre hinner komma, innan maten är slut och hon får med sig en redig matlåda. Hailey och Effie har också varit med och smakat. Gott betyg från alla!

Nu ska jag bara ta det lugnt i kväll. Måste bara komma ihåg att meddela Louise, om att jag inte kan åka till stallet på tisdag. Det går ju inte med mitt ömma revben, hur gärna jag än skulle vilja.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar