måndag 28 maj 2012

Mors Dag

Skönt att äntligen kunna ta det lite lugnt på morgonen! Det har varit mycket nu. Kul, men också lite stressande. Shit, är klockan redan fem över tolv?! Vart tog tiden vägen?! Klockan ett ska jag vara nere på trädgårdsmarknaden. Bara att sätta fart igen då!

Mamma och Lillis är redan på plats, när jag kommer insladdandes på marknadsplatsen. I bakgrunden hör jag kyrkklockan slå ett. Men då så! Återigen en svettig kram till Antiha.

Idag ska Anitha och jag stå i cafét. Jag börjar med att bjuda mamma och Lillis på en smarrig Mors Dags-fika under den vackra kastanjen, som står i full blom. Det är ingen större rusning på fikagäster, så vi kan sitta med, både jag och Anitha.

När mamma och Lillis ger sig av, så kommer Bosse trampandes på sin cykel. Han har också bjudit dit sina föräldrar på en Mors Dags-fika. Visar sig vara en riktigt bra ide. De verkar trivas alldeles utmärkt i skuggan under kastanjen och bland utställarnas blommor.

Vi hinner lagom hem och ta en dusch, innan det är dags att åka till mamma och Lillis i Vilsta. Vi och mina barn ska samlas där och fira Mors Dag. Mamma och Lillis har köpt en smarrig smörgåstårta från Janelings. Mysigt värre under parasollet....


Ullis och Marre kunde inte komma, så det får vi ta igen i morgon. De hade en lång och rolig natt på stan med Pridefestivalen. De kan de behöva!

Lilla söta Ängla, Theres dotter finner sig tillrätta i den för dagen införskaffade barnpoolen....


Är det lika varmt och soligt i morgon, så ska jag nog ta med mig en bikini och bada med Hailey.

Det blir en härlig eftermiddag och kväll i Vilsta. När solen har försvunnit från framsidan, så går vi till baksidan och sätter oss i kvällssolen och njuter. Ängla och Henke sparkar lite boll på de stora gräsytorna bakom herrgården.

Jag bara älskar den här vackra gamla hängasken....


Trots allt, så är det ju söndag och en ny arbetsvecka väntar. Ja, inte för mig då, men för Bosse. Det innebär att det ska finnas fyra matlådor klara till morgondagen. Kanske måste slita oss från idyllen då....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar