söndag 18 september 2011

Stökig natt

Men är det sant?! Klockan är elva när jag vaknar med ett ryck. Har väl inte hänt på år och dar, att jag har sovit så länge. Simba har varit ute sen sjutiden, så han är nog väldigt sugen på att komma in nu. Han jamar högt och nästan anklagande, när jag öppnar altandörren.

Det tog tydligen på krafterna att fara omkring som en tornado igår. Sen har ju Simba varit lite extra jobbig på morgonen. Han ville inte alls gå ut när jag ville att han skulle göra det. Jag har säkert varit uppe 4 -5 gånger med honom i olika omgångar.

Det blev några glas vin till filmen igår, så jag tänkte att jag skulle försöka att somna in utan att ta insomningstabletten. Det är den, som är vanebildande, så den vill jag göra mig kvitt snarast. Däremot, så tog jag sömntabletten vid tiotiden och somnade kanske vid elva.

När jag sen vaknade i olika omgångar under natten, då Simba väckte mig, så hade jag väldigt svårt att somna om. Tankarna började snurra i skallen om allt och inget. Det var bl a scener ur filmen jag tittade på under kvällen och sen var det flyttplanerna som snurrade.

Sen hade jag, av oförklarlig anledning, en asjobbig melodi i skallen, "B-L-O-S-S-A, glöggen heter Blossa!". Trodde att jag skulle bli knäpp av att ligga och tralla på den, till och ifrån under natten.

Natten har dessutom bjudit på många, knäppa drömmar. En del av dem känns så verkliga, så att jag blir osäker på om det har hänt eller inte. Jag har ju hört talas om att kombinationen alkohol och sömnmedel kan ge oanade effekter, även om det inte är farligt, så det kanske var det som hände då.

Det smakar ljuvligt, när jag äntligen har fått fram frukosten på bordet. Simba var ju tvungen att få lite omvårdnad först. Han ger en aldrig speciellt mycket val, genom att enträget sitta och träta på en, tills man ruttnar och ger efter.

Jag känner mig helt urblåst i huvudet idag. Lite skakig är jag också. Men SÅ mycket vin blev det ju inte! Måste helt enkelt vara kombinationen med läkemedel då. Ändå tog jag ju inte den starkaste insomningsmedicinen. Men, men....

Det är loppis i Larslund idag, mellan elva och tre. Får se om jag kommer dit nu, när jag sov så länge. Sen kanske Ullis och Marre skulle komma ut och gå i svampskogen med mig, men det var inte alls säkert. Det regnar nu, så vi får se vad dagen har att bjuda på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar