söndag 9 oktober 2011

Chilikväll

Idag har jag inget speciellt inplanerat, så jag unnar mig lyxen att kunna sova till halv tio. Vaknar med huvudvärk, som kommer från nacke och rygg, så det är nog ingen dum ide att besöka min kiropraktor på måndag.

Det har varit frost i natt, så gräsmattan glittrar av iskristaller. Undrar hur det har gått med mina stackars tomater och pelargoner?

Känner att trädgården pockar på uppmärksamhet idag, så jag ger mig ut ganska snart efter frukosten. Härligt med den höga luften, även om det fortfarande blåser lite onödigt mycket.

Känner mig inte supertaggad att höststäda trädgården, men eftersom jag går i säljartankar, så börjar jag att snygga till lite på tomten. Jag rensar i första hand trädgårdslanden och under äppelträden. Man vet ju aldrig när mäklaren vill komma ut och titta och fota.

Jag ringer till mamma och Lillis för att höra om de vill komma ut och äta sushi idag. En typ repris på förra lördagen, då de sov över i husbilen. De är lite osäkra på hur det ska funka med morgondagens visning, så vi bestämmer att det får bli en annan gång.

Utan att tveka, så ringer jag mina härliga vänner Totte och Nilla, här i Bälgviken. "-Om ni har lust att titta över, så bjuder jag på chili con carne". Inget svårt val för Totte och Nilla, så vi bestämmer att de kan dyka upp vid halv sju.

Trodde att jag skulle höra något från mäklaren idag, men det blir säkert inte förrän på måndag. Får försöka att hålla mig på mattan tills dess. Känner ändå att jag har den här affären under kontroll, dvs om det inte helt plötsligt dyker upp någon ny spekulant, som kan bjuda över.

Totte och Nilla ringer på ytterdörren vid halv sju. De har köpt en skitsöt goseälg och en god tesort, allt fint förpackat i plastfolie, som man knappt törs öppna. Det jag kan säga direkt är, att Hälge, som han får heta, får hedersplats bland mina andra nya gosedjur, Cornelius och Molly.

Chilin blir het och bra, så jag tror att alla blir nöjda. Jag hade inget vitt bröd hemma, så jag har kokat jasminris till också. Vi äter och äter, tills magarna putar. Gott!

Totte och Nillas dotter, Sanna kommer vid tiotiden. Hon klämmer också ner två portioner av chilin. Det tar jag som ett gott betyg.

Tack kära vänner, för en skön, otvungen kväll! Hur ska det gå sen, när jag flyttar in närmare stan?! En sak är i alla fall säker. Totte och Nilla med familj, kommer jag inte att släppa, bara så där. Vi skrattar alltför gott tillsammans, både barn och vuxna, för att det skulle kunna hända.

Tack för en skön kväll!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar