fredag 7 oktober 2011

Fredag eftermiddag och kväll

Efter lunchen, går jag ut och börjar fixa med ljungen, som jag köpte tidigare i veckan. Underbart att få slänga bort de gamla sommarblommorna och få piffa till lite med ljungen. Nu ser det inte lika ledsamt ut här längre.

Trots att det regnar lite till och från, så tittar solen fram på eftermiddagen. Vinden mojnar i takt med att de mörka molnen skingrar sig.

Hade det varit fint väder hela dagen, så hade jag nog röjt lite mer i trädgården. Inte för att jag egentligen har lust, men för att det finns en liten chans att jag kommer att sälja huset redan i höst.

Jag har pratat med mäklaren och förklarat min situation och även pratat lite mer om mina förutsättningar. Tror att han har fattat nu, att jag är en seriös spekulant. Säljaren har inte accepterat mitt första bud, så nu har jag ökat på lite, i ett nytt bud.

Tror att jag kommer att få besked i morgon, eller absolut senast på måndag. Ska bli skönt att veta sen, vad man har att utgå ifrån. Jag tycker inte om att leva i ovisshet! Vill veta nu ju!

Lena och Ture kommer vid halv fem och har med sig en jättefin orkidé. Vi kramas i hallen och jag ber dem att kliva på. De har aldrig tidigare varit inne i vårt hus, så jag ger en kort rundvisning. Simba har ögon som tefat, där han sitter på dubbelsängen. Vad är det för läskiga besökare?!

Jag sätter på tevatten och skär upp några skivor sockerkaka. Samtalet pendlar mellan himmel och jord. Det känns så lätt och otvunget, fast vi aldrig tidigare har pratat så mycket. Vi har ju bara sagt hej, när vi har gått förbi deras hus, eller mötts på någon promenad.

Jag får direkt förtroende för Lena och Ture och öppnar upp. Känns naturligt att berätta precis hur det var. Jag gråter lite under tiden, men det känns bara bra. Man känner ju direkt, när man är bland fina vänner. Känns så där varmt och tryggt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra resten av denna fredagskväll, nu när Lena och Ture har gått hem till sig. Trots allt, så känns ensamheten ikväll skön och självvald. Jag har lite dessertost kvar, sen mamma och Lillis var här. Det får nog bli lite ost och kex och lite rött till det, sen framför TV:n.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar