torsdag 6 oktober 2011

Spa-dag på G!

Vid fyratiden i morse vaknar jag av att mobilen piper och vill ha batteriet laddat. Typiskt! Det går i alla fall bra att somna om, dvs efter att jag har duddat lite med Simba.

När jag vaknar nästa gång är klockan nästan nio. Jag känner mig fortfarande lite trött, men så minns jag att det är ju idag jag ska på Spakällan med Karin och Ann-Jeanette. Vips så är all trötthet som bortblåst och jag kliver ur sängen.

Vid frukostbordet kommer jag på att jag glömde skriva om det jag upplevde på min promenad runt Lillsjön igår. Först fick jag mig ett gott skratt av att en kråka pallade ett äpple direkt från ett träd. Frukten var så stor och tung, att kråkan hade svårt att flyga med äpplet i näbben. Det såg väldigt lustigt ut!

När jag lite senare gick utmed Hälleforsnäsvägen, så såg jag en asp, som helt nyligen hade blivit stamflisad av en bäver. Det går ett dike under vägen där, så det var väl den vägen bävern hade kommit från sjön. Gäller att se upp när man kommer med bilen där sen, för det står nog inte på förrän aspen ligger fälld rakt ut i vägbanan.

Det är ett riktigt höstrusk ute idag. Jag som hade tänkt plantera ljungen nu på förmiddagen. Det får jag ta en annan dag, när det är lite trevligare att vara ute.

Nu ska jag först av allt se till att jag packar iordning de saker, som jag ska ha med mig till Spakällan. Hatar när det blir stressigt och man glömmer hälften i brådskan.

Jag skrattade igår, när jag chattade med Karin. Hon påminde mig om att ta med presentkortet. Sen dröjde det inte lång stund innan Ann-Jeanette hade samma fundering. Är vi tre kontrollfreak eller?! Hur som helst, så ska det bli superkul att få bubbla med mina härliga vänner!

Dagen till ära, så har jag tänkt att jag ska ta med mig min fina flaska med rosa champagne, Lanson. Jag fick den och flera andra fina viner, när jag slutade på Swedbank IT i våras. Det har liksom aldrig blivit rätt tillfälle att dricka den. Nu tycker jag att det kan vara dags!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar