torsdag 6 oktober 2011

Spakällan och Grappa

Thomas och Karin kommer vid halv ett-tiden och hämtar mig här ute i Bälgviken. Snacka om lyxigt! Ni får inte skämma bort mig så här! OK då, det kan ni väl få göra då!

Vi svänger vägen förbi Brottsta, för att hämta upp Ann-Jeanette. Vi är lite för tidiga, så hon har inte kommit hem från jobbet ännu. Det dröjer inte lång stund innan hon svänger in på uppfarten med sin bil, med stereon på högsta volym. Jag ler, för det är så typiskt Ann-Jeanette.

Snart har vi kommit fram till Spakällan och blir visade in till vårt omklädningsrum. Vi svidar om till badkläder och går in i själva spalokalen. Karin börjar med att få massage, medan jag och Ann-Jeanette bänkar oss i bubbelpoolen.

Vi sitter där i poolen i nästan en halvtimme, innan vi går upp. Karin kommer tillbaka från sin massage och vi får äntligen skåla med den fina rosa champagnen jag hade tagit med, dagen till ära. Så här fint såg allt ut innan vi gick loss på härligheten....


Vi sitter och pratar och skrattar en stund, innan vi sätter oss i bubblet igen. Den här gången har vi även bubbel i glasen. Jag ber en av personalen att ta kort på oss, när vi sitter där. Så här mysigt har vi....


Vi sätter igång bubblorna i poolen och blir fotade igen. Så här glada är vi då....


När Ann-Jeanette och jag har fått vår massage, så är det dags för oss att duscha och klä på oss. Vi lovar varandra att vi ska göra om det här, minst en gång per år. Inget svårt löfte att hålla! Så mysigt!

Vi har redan bestämt att vi ska gå vidare till någon restaurang och äta, så vi fäller upp våra paraplyn och går mot centrum. Även om det regnar, så är det väldigt skönt i luften. Känns härligt att komma ut i friska luften, efter den något klibbiga värmen inne på Spakällan.

Vi hamnar på restauranggatan vid Grappa. När jag rycker tag i dörren, så inser vi att det inte är öppet. Men det stod ju på skylten att det skulle vara öppet idag! Jodå, det kommer att öppna idag, men inte förrän kl. 17. Vi inser att klockan bara är straxt efter kl. 16.

Inget svårt beslut att gå till Galway Arms, för att ta ett glas rött, i väntan på att Grappa ska öppna. Vi trodde att klockan var runt sex eller nåt. Kunde inte drömma om att den bara var fyra. Ja, ja, ett glas rött är ju aldrig fel. Inte i det här sällskapet i alla fall.

Det är så skönt, för vi kan växla mellan skratt och allvar. Inget ämne är för känsligt att prata om. Vi delar med oss av våra tankar och erfarenheter. Vi skrattar definitivt åt samma galna saker! Underbart!

Vi går tillbaka till Grappa vid sextiden och blir visade till ett trevligt bord. Vi bestämmer oss snart för att det ska bli en trerätters med rött vin till. Chevré till förrätt och oxfilé till varmrätt. Italiensk glass och kaffe till efterrätt. Kan inte bli bättre!

Återigen pendlar samtalet mellan djupaste allvar och galna skratt. En underbar blandning! Känns inte som att vi har varit ifrån varandra så länge, som vi faktiskt har varit. Ingen startsträcka där heller!

Karins man, Thomas kommer och hämtar oss sen, när vi är nöjda. Vi lämnar av Ann-Jeanette i Brottsta och åker sedan vidare ut till Bälgviken. Tack Thomas, för att du agerade privatchaufför idag!

Sen vill jag ge en stor bamsekram till mina härliga vänner, Karin och Ann-Jeanette! Det har ni redan fått i kvadrat live, men ändå... Ni har verkligen gjort min dag, idag! Tack fina vänner!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar