söndag 25 mars 2012

Vårstädning och våfflor

Vaknar på ett strålande humör idag. Efter frukosten, jazzar jag omkring med Spotify på datorn. Härligt med all bra musik, som finns att lyssna på. Tur att det inte är lyhört här i huset!

Nu åker skrotjeansen på, för nu ska här röjas i min lilla trädgård. Grannarna är så flitiga ute, så jag har nästan fått dåligt samvete, men idag är det skillnad, för nu känner jag för en trädgårdsdag.

Solen gassar, men det är kallt i luften av den nordliga vinden. Jag håller mig varm av krattningen. Det råder en gemytlig stämning bland alla grannar, som är ute och vårstädar. Till och med Simba är med ute och myser i solskenet.

När gräsmattan är krattad, tar jag en välförtjänt paus på altanen. En banan och ett fjolligt SMS. Jag kan inte behärska mig! Jag mår så bra! Hoppas bara att det blir något bra av det här. Min magkänsla säger det i alla fall.

Efter pausen och fjollerierna, är det rabatterna och häcken, som ska rensas. Känner redan nu, hur ont i nacken jag kommer att få av den här dagen. Jag har jord upp till armbågarna och håret sitter uppsatt i en slarvig knut. Jag ser säkert helvild ut.

Mamma ringer och hör om jag vill komma till dem och äta våfflor på eftermiddagen. Ja, tack! Henke och jag åt ju våfflor redan i veckan, men idag är det ju faktiskt våffeldagen på riktigt.


Nu har jag ställt undan krattor och redskap för idag. Nu är det kyligt i luften. Man får ju inte glömma bort, att det faktiskt bara är 25:e mars. Än kan det komma flera bakslag.

Återigen, rockar jag loss med Spotify. Det är allt från HipHop, Elvis och Marilyn Manson. Härligt vild blandning! Jag känner mig så glad, men jag har ingen här att dela glädjen med. Nej då, jag är inte alls otålig! Inte alls!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar