torsdag 19 april 2012

Återseende på Växtriket

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, vet inte om jag utsöndrar någon sorts hormon, men jag har en jäkla förmåga att stöta ihop med nyskilda män, eller män i största allmänhet just nu. Härligt ja, men kan bli lite rörigt också.

Som jag skrev i morse, så åkte jag till Växtriket, för att handla lite blommor till mina urnor. Mitt bland alla krukor och plantor, så springer jag ihop med en gammal klasskompis från gymnasiet. Kul! Vi har inte pratat på så där runt 30 år. Skrämmande, men sant!

På en halvtimme lyckas vi berätta om vad vi har gjort de senaste trettio åren, som på en speed-date. Sen var det ju inte en date från min sida då, bara ett kärt återseende. Ändå blev jag inviterad att hälsa på i den stora, ensamma villan. Jo jag tackar jag! Vi får väl se, hur det blir med den saken då! ;)

Självklart, så mår jag ju toppen av att bli så uppvaktad, men som jag skrev tidigare, så kan det ju bli lite rörigt också. Jag har ju en jäkla förmåga att blanda ihop känslor med lust, om jag så säger, så det gäller att hålla huvudet kallt.

Hemma igen, så ger jag mig i kast med att byta jord på de övervintrade pellisarna och oxalisen. Det är kallt och ogästvänligt ute, men jag härdar ut och lyckas bli klar med det jag har planerat. Nu ska jag in och förbereda lite för Marias besök i kväll.

Maria och hennes sambo Peter har hjälpt mig med att deklarera, både för mig och Johnny. Som Maria sa, jag hade säkert klarat av det själv, men jag har bara inte haft orken. Då tackar man och tar emot, när det finns goa vänner som kan hjälpa till. Tack!

Maria och jag har alltid kunnat prata om allt. Ikväll utgör inget undantag. Även om jag förmodligen ger ett ganska förvirrat intryck, så vet jag att Maria förstår. Det är inte så jäkla lätt, att helt plötsligt stå där som singel igen och att samtidigt ha en sorg att hantera.

Nu sitter jag här vid datorn igen och spelar en skön Spotify-lista, som jag har kapat från Lena Jonsson-Fyhr. Kul att det är så pass öppet i Spotify. Då får man bra musiktips från andra FB-vänner.

Har chattat med en gammal tjejkompis från gymnasiet, som numera bor i Oslo. Vi försöker att boka in en helg, då jag kan komma till henne och göra Oslo. Låter väl inte helt fel! Kanske finns någon trevlig gut där, som har väntat på mig i hela sitt liv. Skärp dig nu, Lena!

Nu ska jag snart gå och knyta mig, om jag ska orka göra Eskilstuna osäkert under dagarna två. I morgon, fredag, blir det Ölkultur med några härliga tjejkompisar. På lördag blir det knytis i Slottsskolans matsal med musik av bandet "Bara ben".

Känner redan hur trött jag kommer att vara på söndag, men det är väl smällar man får ta!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar