lördag 21 april 2012

Galen kväll på Bishops

Frida, en kompis från Bälgviken, och jag träffas vid fyrasnåret på Ölkultur, för att äta en bit och ta några öl tillsammans. Med Frida blir det aldrig långsamt. Hon är också singel, så vi pratar om den härliga sommaren, som vi har framför oss och hur kul vi kommer att ha.

Trots Fridas sällskap, så är det inget riktigt drag på Ölkultur, så jag bestämmer mig för att gå vidare till Bishops. Det snöblandade regnet riktigt vräker ner. Tur att man har en kapuschong att skydda håret med!

Frida hade inte planerat för någon utekväll, så vi kramas och säger hejdå och jag fortsätter ensam till Bishops. Känns helt OK, för det är säkert en massa människor där, som jag känner.

Dessvärre är det lite av öken inne på Bishops också. Inte ett känt ansikte, så långt ögat når. Nåja, jag får väl inte ge upp direkt, så jag beställer in min Westons och sätter mig i baren. Kännes verkligen inte OK, att sitta där helt ensam, men jag vill ju inte heller sitta själv hemma.

Efter en stund, så kommer det fram två tjejer till baren. De skojar med bartendern och ska beställa mer att dricka. Båda är rätt så förfriskade, men verkar ha riktigt kul tillsammans. Jag blir snart inblandad i deras galna samtal med bartendern.

Jag har sett två av tjejerna här på Bishops tidigare och jag vet att de är ett par. Deras kompis frågar om jag väntar på någon och jag får då lov att erkänna, att jag sitter här själv och har skittråkigt. "- Men vad sjutton, kom och sätt dig hos oss då!!". Hm, ja kanske det, tänker jag.

Måste ju säga att det var längesedan jag skrattade så mycket under en kväll. Nej, det var det ju i och för sig inte då, när jag tänker på förra helgen. Hur som helst, vi har skitkul. Jaha, tre nya kompisar då!

Lite senare, så dyker det upp två tjejer till. Men vänta nu, vadå tjejer?! Ser ju nästan ut som..... Ja, det är två transor! Mina nya vänner berättar snabbt historien bakom dessa två divor, som glider in på Bishops och slår sig ner vid vårt bord.

Ha, ha, ha.... Blickarna från alla män i puben är helt obetalbara! Typ, ska man titta eller inte och var ska man titta?! Sen transornas överdrivet kvinnliga gester och diviga prat på det. Så jävla underbart!

Trots alla skratt och härliga människor, så går jag ensam iväg till Josefs. Jag vet egentligen inte varför eller vad jag förväntar mig att hitta där. Det regnar fortfarande helt sanslöst, så det blir en rask promenad med kapuschongen neddragen till näsan.

Om det var öken på Bishops, när jag kom dit, så är det dammig öken på Josefs. Jag försöker att ringa en chattvän, men jag blir genast borttryckt. Just ja, han har ju familj, så det kanske inte är så bra att ringa så där mitt i natten. Usch, måste hålla mig borta från gifta män!

Ove, en av inventerierna på Ölkultur kommer fram och frågar om jag vill sitta hos honom och hans vänner. Gulle dig, Ove! Det blir trots allt en trevlig avslutning på kvällen. Jag dansar lite och pratar med nya människor.

Vid ettiden ger jag upp och tar en taxi hem. Nu ska det bli skönt att komma i säng! Jag ligger och ler en stund i mörkret åt den galna kvällen med flatorna och transorna. Sen kommer John Blund och suddar ut mitt leende.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar