torsdag 19 april 2012

Morgonreflektion

Sitter här vid datorn och sörplar på mitt morgonkaffe. Utanför fönstret skiner solen och det är full aktivitet på kolonilotterna. Det är turbanprydda herrar med haremsbyxor från Råbergstorp, som är i full fart med att så årets grönsaker. Ska bli kul att följa deras arbete under en säsong.

Kaffet är snart slut och jag känner, att mina krafter börjar så sakteliga återkomma. Blev sent igår kväll, framför datorn. Kul chatt! Sånt piggar alltid upp, men det har ju en tendens att bli lite sent på dygnet då. När man väl kommer i säng, så är det inte alltid så lätt att somna heller.

Idag har jag bestämt att sätta lite fart på uteplatsen. Jag har ju fått hem mina övervintrade pelargoner och oxalis, så det första blir väl att byta jord på dem och se till att de får lite omvårdnad. Sen ska jag nog åka och köpa lite fina blommor att pryda urnorna med.

Kroppen värker efter gårdagen aktiviteter. Jag hade ju dampanfall och lufsade runt milspåret med Effie, innan jag åkte till stallet och "brottades" med en busig Dolcan. Mina ben känns som Zebulon Macahans ser ut. Det har dessutom dykt upp en massa blåmärken på smalbenen, men det är det värt.

Nej, men då kanske jag skulle slita mig från datorn en stund nu då och göra mig i ordning, så jag kan sätta fart med dagens trädgårdsprojekt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar