måndag 25 juni 2012

I'm back!

Regnet piskar mot fönsterrutorna, när jag vaknar av att min mobil ringer. Jag hinner inte upp för att svara, men ser att det är Ica som har ringt. Snart kommer det ett SMS, där de undrar om jag vill jobba mellan 09:30 - 20:00 idag. Nej, idag är det min födelsedag, så då vill jag inte jobba!

Yrvaken börjar jag att göra frukost. Tänk vilken lyx att få sova till åtta i alla fall! Bosse, stackaren fick kliva ur sängvärmen kvart över fyra i morse, för att åka till sitt jobb i Uppsala. Tur att vi har semester snart igen!

Nu sitter jag här vid datorn och tänker tillbaka på vår första semestervecka tillsammans. Här kommer lite smakprov på vad vi har gjort.

Det är lördag förmiddag den 16:e juni och jag och Bosse är hemma hos mamma och Lillis, för att hjälpa till och förbereda inflyttningsfesten på Vilsta Herrgård. Bosse har fått på sig förklädet och är i full fart med att skära isbergssallad....


Festen blir riktigt lyckad trots regnet. Tur att Lillis garderade upp med ett partytält! Så här glada miner fick vi se mycket av under kvällen....



Solen tittar fram lite senare på eftermiddagen och vi kan genomföra de aktiviteter, som var inplanerade.

Dagen efter den stora festen är Effie i högform, till skillnad från många andra....


Måndag förmiddag drar vi iväg med husbilen till Fagersta, för att titta till sommarstället vid sjön Dagarn, där jag har vuxit upp. Det är ingen där, så jag passar på att ta lite kort. Härliga barndomsminnen och känslor bara väller fram....



Efter min nostalgitripp, så styr vi Hymme, (ja husbilen heter så!), mot Klotensjöarna, för att fiska regnbåge ett par dagar. Vi har tur med vädret och får ett par fantastiska dagar med både fiskelycka och sol....


Naturen är helt underbar och vi passar även på att ta sköna promenader runt sjöarna....




Väldigt nöjda åker vi hemåt igen. Nu är det dags att ladda om inför midsommarfirandet. Vi mellanlandar i Ramshammar hos Bosses föräldrar och firar lite midsommar med dem också, dagen innan midsommar.

Bosses syster Maria och hennes man Mats är med på kalaset också....


Själva midsommarafton firar vi i Torshälla, hemma hos goda vänner från Ölkultur. Dessvärre har jag inga bilder att bjuda på därifrån, men det kanske är lika bra det.

Lördag är en tung dag, i alla fall till att börja med. Vi tar oss hemåt framåt eftermiddagen och packar ur husbilen. Borta bra, men hemma bäst. Det är väl det som är lite av tjusningen med campinglivet. Hur bra man än har det, så är det så himla skönt att komma hem till alla bekvämligheter.

Söndag vaknar vi av att Bosses mobil larmar. Vi ska iväg och hämta beställda smörgåstårtor klockan tio. Tror att jag skulle kunna sova ett dygn, om ingen väckte mig. Även om jag har haft det både härligt och kul, så känns det i kroppen. Man är ju inte tjugo längre!

Klockan fyra kommer mina barn med respektive och barn, Bosses föräldrar, mamma och Lillis. Vi passar på att fira min födelsedag idag, när det är söndag och alla har tid. Tur att vi bestämde oss för att sitta inne, för nu öser regnet ner igen.

Här har vi Hailey och Ängla....


.....och några andra knasbollar.... (misstänker att jag får igen för det här!)


Nu är det måndag och vardag igen. Regnet öser fortfarande ner och jag har inte kommit utanför dörren idag. Verkar som att till och med Simba är påverkad av det eviga regnandet. Han går omkring och nyser och verkar ha fått en släng av förkylning.

I morgon blir det spa med mamma på förmiddagen och frissan på kvällen. Ska bli riktigt nice!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar