tisdag 26 juni 2012

Lyxdag

Jag vaknar med ett ryck, redan vid halv sex på morgonen. Typiskt att jag inte kan sova nu, när jag får. Hm, undrar om jag ska ta mig upp och ta en morgonpromenad innan frukost. Det känns ju på jeansen att semesterveckan med husbilen inte har varit helt bra för midjemåttet.

Medan jag ligger och funderar på vilken väg jag ska ta, så somnar jag om igen. Nästa gång jag vaknar, så hör jag regnet mot fönsterrutorna och jag kan lugnt somna om igen. Då så, då behöver jag inte fundera på det där med morgonpromenad något mer idag då.

Halv nio vaknar jag nästa gång och har ett svagt minne av att jag har hört min mobil signalera att jag har fått ett SMS. Jodå, visst har jag det! Det är Bosse som önskar god morgon. Jag ringer upp och vi pratar en stund.

Jag hinner med att köra och hänga en maskin tvätt, innan Lillis hämtar mig vid halv elva. Mamma och jag ska på Spakällan och mysa tillsammans. Sen ska vi ta var sin pedikyrbehandling. Det är min födelsedagspresent från mamma och Lillis. Perfekt!

Efter en skön förmiddag på Spakällan, så köper vi med oss mat hem från Spicy Hot och äter med ett glas rött till. Mums! Ett tag hade jag nästan förätit mig på den här maten, men nu smakar den helt underbart.

Mamma och Lillis följer med mig hem, för att titta på korten jag har tagit under veckan med Bosse i husbilen. Det är alltid roligare att visa korten på datorn, då man kan få stora bilder.

Efter att mamma och Lillis har åkt, hinner jag lagom prata en stund med Bosse, innan det är dags att ta mig till nästa avtalade tid idag. Nu är det till frissan jag ska. Det här känns som något av en lyxdag för mig. Snacka om helrenovering!

Klockan hinner passera åtta, innan jag är klar hos Marie och Salong Style. Nu ska jag bara tanka upp bilen och handla lite, innan jag åker hem igen. Jag har lovat att ringa Bosse igen vid halv nio, så det blir lite snärjigt om jag ska hålla det jag har lovat.

Solen har tittat fram under eftermiddagen, så nu är det riktigt skönt ute. Ska nog passa på att ta den där promenaden, som inte blev av i morse. In med maten i kylen och på med träningskläderna. Sen ringer jag Bosse, när jag börjar min kvällspromenad.

Vi pratar under hela promenaden och på så vis slår jag ihop nytta med nöje. Vi pratar om hur vi ta oss neråt Danmark och Tyskland med husbilen, under de två kommande semesterveckorna. Jag har kollat lite på färjepriser och vi diskuterar lite kring det.

Det känns så kul att kunna åka iväg tillsammans igen. Den här gången blir det en längre tripp och vi får njuta lite av den kontinentala stämningen, som infinner sig bara man har tagit färjan över till Danmark. Dessutom så ska vi passa på att shoppa lite i gränsbutikerna i Tyskland också. Underbart!

Vad händer när jag kommer hem, efter den raska promenaden då? Jo, jag går raka spåret fram till kylskåpet och värmer på pizzaresterna, som ligger på en tallrik och ropar på mig. Bra Lena! Nu blir det definitivt en promenad, i morgon innan frukost!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar